Aviseringar
Rensa alla

Pollenallergi?


Ämnesstartare

jag har rethosta om kvällerna, nyser om dagarna och det kliar i halsen. kan det va pollen tro? för har inte märkt någonting med ögonen, som står är det vanligaste symptomet. men det kanske kommer? jag har aldrig tidigare haft problem med detta. kan man få det bara sådär? Och vad ska man köpa för medicin om man nu har det? tacksam för svar:)


   
Citera
Ämnesetiketter

dom gör ju reklam för olika pollen-mediciner nu, kolla på tv och var uppmärksam när dom visar reklamen med tjejen som ligger i gräset med citronvatten bredvid och så kommer det upp en text: "våren är gräslig", det är nog pollen-reklammen minns inte vad medicinen/tabletterna heter [smile]


   
SvaraCitera

Gå till närmsta vårdcentral och kolla upp det innan du börjar proppa i dig en massa mediciner. Det kan vara snömögel också, beror lite på var du bor.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Capture:

Det kan vara snömögel också

vad är snömögel för nått? jag bor i södra sverige gör det någon skillnad?


   
SvaraCitera

theperfectgirl:

vad är snömögel för nått? jag bor i södra sverige gör det någon skillnad?

Det bildas mögel mellan snön och gräset under vintern. Bor du i södra Sverige har ni ju inte mycket snö och om ni nu haft någon var det antagligen längesedan den smälte bort. Alltså är det nog inte snömögelallergi du har.


   
SvaraCitera

theperfectgirl:

jag har aldrig tidigare haft problem med detta. kan man få det bara sådär? Och vad ska man köpa för medicin om man nu har det? tacksam för svar:)

Ja, allergier kan bara komma, så var det för mig. Jag har levt på landet och haft katter hela mitt liv - plötsligt blev jag allergisk mot både katter och 8 olika pollensorter.
Det finns flera olika mediciner - nässpray, ögondroppar, piller och i vissa fal får man astmaspray mot allergier.
Nässpray (utan kortison) finns receptfritt, precis som piller och ögondroppar, men det smidigaste är att du tar kontakt med en läkare så att du får reda på exakt vad du är allergisk mot. Då får du även allergimedicinerna på recept vilket gör dem billigare. [smile]


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera