Aviseringar
Rensa alla

Pollenallergi eller Mjölkintålerant?


mens
 mens

Ice: Mjölk klarar jag mig utan.

mjölkallergi innebär dock oftast att man blir väldigt sjuk så fort man får i sig minsta lilla mjölkpartikel, vilket gör det väldigt svårt att dela kök, äta ute etc så det är inte så lätt som att bara undvika mjölk.


   
SvaraCitera

Smilen: Pollenallergi 

Har ju vant mig vid det, även om det är jävligt drygt.


   
SvaraCitera

Jag väljer att varken vara laktosintolerant eller pollenallergiker. 
Jag har faktiskt inte hittat något än som jag inte tål. 


   
SvaraCitera
kook
 kook

älskar mat, skulle hata att vara allergisk mot mat. är gräspollenallergiker = allergisk typ 4/5 av året, men hellre det än allergisk mot livets bästa, MAAAAT (laktos och sånt)


   
SvaraCitera

pollen, är redan och det är ingen big deal. även om jag kan klara mig utan mjölk och dylika produkter vore det drygt om tungan svullnade och jag dog för att nån restaurang failade.


   
SvaraCitera
PMR
 PMR

subhuman girl: vore det drygt om tungan svullnade och jag dog för att nån restaurang failade.

Precis. Detta är min främsta anledning. Har redan råkat ut för liknande gällande andra födoämnen. Jag har nog sluppit på restaurang dock. Däremot har det hänt då jag blivit bjuden och jag varit "den där jobbiga med tusen frågor" och de har i stil med "JA, DU KAN ÄTA DET?!?"... 


   
SvaraCitera

laktosintolerans, är nog redan det en aning, får smärtor i magen osv. av att dricka mjölk oftast men inga problem av kokt i matlagning exempelvis, ingen stor deal för min del så tror pollen är värre


   
SvaraCitera

Pollenallergi försvann för mig


   
SvaraCitera