Aviseringar
Rensa alla

Polyamori?


Jag vet inte men jag tror att om man är tillräckligt kär i en person så vill man (jag) ha den personen för sig själv.. *possesive*


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Magnifying glass:

Jag vet inte men jag tror att om man är tillräckligt kär i en person så vill man (jag) ha den personen för sig själv.. *possesive*

vad du vill har ju rätt lite att göra med vad som faktiskt är bra för relationen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Havstomat:

är det något ni skulle vilja prova?

Aldrig.


   
SvaraCitera

Leijonsparf:

vad du vill har ju rätt lite att göra med vad som faktiskt är bra för relationen.

heh eh e..? [tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Magnifying glass:

heh eh e..? [tard]

föreställ dig att du skulle ställa som ett krav på en tänkbar partner att denne skulle gå klädd i kycklingdräkt första veckan i månaden. bara för att du vill det, eller tror att du vill det, så innebär inte det på något vis att relationen skulle bli bättre om du fick som du ville. tvåsamhet är normen i sverige, vilket innebär att folk överlag inte ifrågasätter det. det betyder inte att det inte borde ifrågasättas.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej, det skulle jag inte.

Magnifying glass:

Jag vet inte men jag tror att om man är tillräckligt kär i en person så vill man (jag) ha den personen för sig själv.. *possesive*


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Magnifying glass:

Jag vet inte men jag tror att om man är tillräckligt kär i en person så vill man (jag) ha den personen för sig själv.. *possesive*

Jag förstår att du känner så, men jag tror att du ska se dig för lite när du pratar i allmän mening sådär..

Jag själv, till exempel, skulle nog må bäst i ett förhållande som inte var (känslomässigt-) tvåsamt.


   
SvaraCitera

Havstomat:

Jag själv, till exempel, skulle nog må bäst i ett förhållande som inte var (känslomässigt-) tvåsamt.

okej [surprised] varför derå?


   
SvaraCitera

Leijonsparf:

denne skulle gå klädd i kycklingdräkt första veckan i månaden.

du kan inte jämföra monogami med nåt jävla utklädningstjafs! [no-no] det första är helt nonsens-artat och det andra är tvärtom väldigt viktigt för många [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:

det betyder inte att det inte borde ifrågasättas.

ville du att hon skulle förstå dej genom det där, eller skrev du bara så för du vet att hon är hjärntvättad i sitt sätt att se på saken, så hon skulle ändå aldrig förstå?


   
SvaraCitera
tigr
 tigr

En trekant tackar man ju aldrig nej till.


   
SvaraCitera

Magnifying glass:

du kan inte jämföra monogami med nåt jävla utklädningstjafs! det första är helt nonsens-artat och det andra är tvärtom väldigt viktigt för många

Monogami är lika mycket nonsens som kycklingdräkten.


   
SvaraCitera

Är mot min vilja för svartsjuk för sådana relationer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag skulle faktiskt inte kunna se det som jag hade flera pojkvänner/män isf. Jag skulle antingen ha ett öppet förhållande med en person (alltså en pojkvän) och sen ha massa KK:s, eller bara en massa KK:s och ingen pojkvän. Jag har svårt att liksom se att jag skulle ha flera pojkvänner av någon konstig anledning, men det handlar ju egentligen bara om att jag ser hela situationen präglad av min monogama kultur som säger mig att den stora kärleken är en person.
Iofs beror det också på att jag har ett problemfritt asbra förhållande och det enda jag kan föreställa mig just nu är hur jag skulle se på saken att jag skulle skaffa fler kärleksrelationer än den jag redan har, och i en sådan situation skulle han alltid förbli nummer ett (det skulle han iofs förbli om vi gjorde slut också) och därför förtjänar ingen annan att benämnas som min pojkvän, utan isf snarare sexvänner.

Just nu önskar jag verkligen inte polygamiska förhållanden men jag är inte helt anti, tror jag skulle kunna klara av att min pojkvän hade sex med andra men inte att han kallade dem sina flickvänner. Jag är the one and only, jag är nummer ett och ska så alltid förbli på det känslomässiga planet. Är inte så avundsjuk av mig så rent fysiskt sex skulle jag inte tycka var världens grej, så länge jag också väljs i första hand när det gäller sånt.
Äh, det är inget polygamiskt förhållande jag beskriver i vilket fall, snarare ett öppet förhållande. Så nej, jag skulle nog inte palla med polygami.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Magnifying glass:

du kan inte jämföra monogami med nåt jävla utklädningstjafs! [no-no] det första är helt nonsens-artat och det andra är tvärtom väldigt viktigt för många [crazy]

jo, det kan jag. och det gjorde jag. om du anser att det föreligger någon skillnad mellan din syn på monogami, och exempelpersonens syn på kycklingdräkter, så är du fri att redogöra för den.

jag ifrågasätter inte att monogami skulle upplevas som väldigt viktigt för många. det stämmer. vad jag ifrågasätter är om det per automatik betyder att monogami är den bästa förutsättningen för en fungerande relation, som en generell regel, vilket många verkar anse.

kebu12:

ville du att hon skulle förstå dej genom det där, eller skrev du bara så för du vet att hon är hjärntvättad i sitt sätt att se på saken, så hon skulle ändå aldrig förstå?

i princip alla är hjärntvättade till att tro att de fungerar på det sättet. vissa konstaterar trots det att de föredrar något annat, och ett extremt fåtal är det inte från första början, främst personer som levt hela sitt liv som eremiter. vad jag skrev var mer en jämförelse för att illustrera rimligheten i att anse att en lösning är bra, bara för att det är den som upplevs komma mest naturligt.


   
SvaraCitera