Aviseringar
Rensa alla

Polyamorösa förhållanden


Ämnesstartare

uppenbar:

Tycker det är intressant med folk som ställer sig utanför normen och som kan stå för det och trivas med det. Om folk vill vara kära i två olika personer samtidigt så tycker jag att de ska få vara det

Ogillar den alltför tillåtande attityden i dagens samhälle... Det bara bubblar upp massa sjuka skummisar som tror att de är okej pga den (tillåtande attityden). Hade de blivit stenade till döds om de avslöjade sina böjelser så hade vi normala sluppit deras perversiteter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Insert name here:

Ja, men det är en av de sakerna som skiljer en kompis från en pojkvän/flickvän.

Rent krasst handlar väl de flesta "djupare" relationer om samma sak i slutändan? Man kan ju ha flera nära vänner exempelvis.


   
SvaraCitera

Nej, är för monogam av mig för det.


   
SvaraCitera

Mataano:

Rent krasst handlar väl de flesta "djupare" relationer om samma sak i slutändan? Man kan ju ha flera nära vänner exempelvis.

Detta var luddigt uttryckt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fukk no. :c


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej det är inte okey tycker jag. Man har kompisar för att ge en en annan sorts omtanke och kärlek.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej, fan 🙁 Skulle aldrig klara av det.. Tänk om min man gillar mig mindre, typ att jag inte är först på hans lista trots att jag är hans fru lixom.. Eller värre, om jag börjar gilla någon av mina... eh.. pojkvänner (?) utanför honom.

Nej och nej, borde sammanfatta det bra!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Insert name here:

Detta var luddigt uttryckt.

Det jag menar är att man kan älska o tycka om fler personer samtidigt.


   
SvaraCitera

Mataano:

Det jag menar är att man kan älska o tycka om fler personer samtidigt.

Grejen är att man kan älska folk på olika sätt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja, det skulle jag kunna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Insert name here:

Grejen är att man kan älska folk på olika sätt.

Ja det är sant! Fast om man problematiserar det hela så kan man ju ställa sig frågan om man kan älska flera på samma sätt?

Jag kommer trots min inställning till polyamoröshet (?) bara ha en person i vilket fall!


   
SvaraCitera

Mataano:

Skulle ni kunna leva i ett polyamoröst (stavning?) förhållande, alltså när man är ihop med flera stycken samtidigt (fast bara gift med en)? Vi har pratat om det en del i skolan o det känns som en ganska schysst syn på kärlek o relationer!

Jodå, det skulle ungera för mig. Dock endast om det är 2 killar och jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera