Aviseringar
Rensa alla

Pommfritt-grej


Ämnesstartare

oxmm1371638440678.jpg
15 kronor

Tänker mig att det går att göra fina tärningar med hjälp av den där... Men kändes himla onödigt trots allt


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

undersökningen blev ofullständig, råkade trycka enter för snabbt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ysomiwhy: Ja, för att den är praktisk


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

onödig. ni som köper denna/dylika produkter bidrar till roten till allt ont. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

subhuman girl:
onödig. ni som köper denna/dylika produkter bidrar till roten till allt ont. 

Rodnar jag gjorde det för att jag vill göra fina pommfritt och pyttipanna (min favoritmat) 

tkr det är värre att köpa cigaretter (gjorde igår - ångrar lite - men har ej rört en enda)


   
SvaraCitera

ysomiwhy: 15 kronor

Kostar den bara 15 kronor? Köpte en liknande pommesgrej på City Gross i vintras för 150 kronor... funkar super. Men man måste ha en frityrmaskin också och frityrolja för att få supergoda pommes.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ysomiwhy:

Rodnar jag gjorde det för att jag vill göra fina pommfritt och pyttipanna (min favoritmat) 

tkr det är värre att köpa cigaretter (gjorde igår - ångrar lite - men har ej rört en enda)

jag förstår vad du menar, (jag röker inte) men det finns vad jag vet inget lagligt och lika lättåtkomligt alternativ till cigg om man vill samla på sig KOL. men här anser jag att en vanlig kniv gett ett likvärdigt slutresultat.

ot men ändå: vadå pyttipanna med pommes? 😀


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Yamaha biker:

Kostar den bara 15 kronor? Köpte en liknande pommesgrej på City Gross i vintras för 150 kronor... funkar super. Men man måste ha en frityrmaskin också och frityrolja för att få supergoda pommes.

haha ja, det är ju det jag säger
man är DUM I HUVUDET när man köper grejer som är dyrare än de bör varaSover

man kan göra supergoda i stekpanna också... Man måste ha mer olja i fritöser 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

subhuman girl: samla på sig KOL.

är ju inte det man vill när man röker :p

subhuman girl: men här anser jag att en vanlig kniv gett ett likvärdigt slutresultat.

ja men det kräver skicklighet och tid. är student och har litet utrymme att förbereda mat på. tänkte att det här är enkelt och roligt
Lite av en leksakTumme upp

subhuman girl: ot men ändå: vadå pyttipanna med pommes? 😀

lättare att göra tärningar om den skär ut pommfrittliknande grejerCool


   
SvaraCitera

ysomiwhy: haha ja, det är ju det jag säger
man är DUM I HUVUDET när man köper grejer som är dyrare än de bör varaSover

Vem bestämmer när man köper grejer som är dyrare än de bör vara?

ysomiwhy: man kan göra supergoda i stekpanna också... Man måste ha mer olja i fritöser

Får du frasiga och krispiga pommes i stekpannan? Jämförbara med de som MAX och Donken säljer?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Yamaha biker: Får du frasiga och krispiga pommes i stekpannan? Jämförbara med de som MAX och Donken säljer?

asså begär inte att de ska vara superflottiga och "frasiga". friterar du tillräckligt länge i tillräckligt mycket olja så blir de ju mer krispiga
Men har inte gjort pommfritt i stekpanna på ett par år... Inte så att jag lever på att äta det.. finns även frysta som jag brukar köpa. kan dock inte köpa sådana nu eftersom jag saknar ugn.

Vill heller inte stoppa i mig mer onödigt än jag redan gör så bara dumt att sitta och göra pommfritt hela tiden

Yamaha biker: Vem bestämmer när man köper grejer som är dyrare än de bör vara?

va? fattar inte vad du vill ha svar på


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ysomiwhy:

är ju inte det man vill när man röker

nähä, det har jag alltid trott.

har en liknande mackapär till random frukt/grönsak men har aldrig använt den, typ. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

subhuman girl: har en liknande mackapär till random frukt/grönsak men har aldrig använt den, typ.

fick du den lr?


   
SvaraCitera

ysomiwhy: asså begär inte att de ska vara superflottiga och "frasiga". friterar du tillräckligt länge i tillräckligt mycket olja så blir de ju mer krispiga

Det har nog mest med tempen på frityroljan att göra.

ysomiwhy: Men har inte gjort pommfritt i stekpanna på ett par år... Inte så att jag lever på att äta det.. finns även frysta som jag brukar köpa. kan dock inte köpa sådana nu eftersom jag saknar ugn.

Även frysta måste ex friteras. Du kan inte ta pommen direkt från fryspåsen... låta dom tina upp... och äta dom. Skadeglädje

ysomiwhy: Vill heller inte stoppa i mig mer onödigt än jag redan gör så bara dumt att sitta och göra pommfritt hela tiden

Vanlig kokt potatis är väl nyttigare än vad pommes är!

ysomiwhy: va? fattar inte vad du vill ha svar på

Det är väl upp till var och en vad man köper och vad man vill betala.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ysomiwhy:

fick du den lr?

det verkar mest sannolikt, ja.


   
SvaraCitera