Aviseringar
Rensa alla

PORRSURFING!!!


Ämnesstartare

Asså överallt läser jag om killar som porrsurfar och som "kollar in andra tjejer" på sexannonser (Varit med om båda personligt) Och nu tycker jag att hela den grejen har blivit så j*vla naturlig.

VAD F*N ÄR DET SOM SÄGER ATT DET ÄR NATURLIGT FÖR KILLAR ATT KOLLA PÅ PORR 24/7?

Jag är inte emot att min pojkvän kollar på porr bara så ni vet, så ni behöver inte tro att jag är bitter och arg på någon. Men jag börjar bli jävligt trött på detta om jag ska vara ärlig!

Nu pratar jag om att befinna sig i ett förhållande och inte om att vara singel. När man är singel så får man göra vad man vill! Nu pratar jag om att befinna sig i en relation med en annan person så att jag är väldigt tydlig!

Håller ni med om följande punkter?

1. När man är i ett förhållande ska man respektera varandra.
2. När man är i ett förhållande ska man respektera varandras åsikter.
3. När man är i ett förhållande ska man aldrig göra den andre ont med mening.
4. När man är i ett förhållande ska man vara trogen.

Håller ni med om detta?

För det är det här jag pratar om. Den sista punkten är egentligen där denna diskussionen börjar och slutar. 4.ATT VARA TROGEN. Här är gränsen hårfin. Medans en tycker att porr är otrohet kan en annan dra gränser vid sex.

När man är i ett förhållande ska man alltså prata om denna gräns tycker jag och vart man tycker att den går. När man har gjort det ska man som punkt 1: RESPEKTERA VARANDRA och nummer 2: RESPEKTERA VARANDRAS ÅSIKTER.

Det är här som det går fel oftast anser jag.

Oftast när då en tjej eller kanske en kille säger till sin partner att gränsen går vid porr och att allt innan det är ok så kan den tilltalade partnern känna att detta är helt orimligt att begära. Att kolla på porr utesluter inte att man glatt kan spana in brudar eller killar på krogen eller på stan när man sitter och tar en kaffe med polaren på ett fik.

Det är då det kommer: "Men ALLA killar kollar på porr OCH SEN: MEN ALLA ANDRA GÖR JU DET! Här kan man dra skarpa paraleller och vågade paraleller med att skära sig själv i ansiktet till exempel för att dra det SÅ JÄVLA LÅNGT DET BARA KAN GÅ. Du skulle inte göra det bara för att alla andra gör det, för du vet att det gör ont!

Asså jag är trött på att höra detta om porr! Vadå finns det typ i killars porer som ett jävla behov att titta på andra tjejer nakna? Det är typ som att äta och dricka och skita? Asså seriöst jag VET att sex är ett BEHOV, men har man valt att bara ha det med EN person får man la fan skylla sig själv! Då får man vara beredd på att personen KAN tolka detta som otrohet och att man därför inte kan fortsätta med denna "vanan". För det är det jag påstår att det är. Det är en "vana" som man har skapat och nu plötligt ses det som ett naturligt beteende. Bara för att det finns lätttillgängligt på datorn så ska det vara helt ok? Porrsidor har inte alltid funnits så varför ska det bli en rättighet nu? Och innan ni säger något så vet jag att det fanns andra medier för detta syfte innan. Jag vill också säga att min pojkvän som exempel tycker att det är omoraliskt att gå på strippklubb när man är tillsammans med någon. AHA Men asså VAD är skillnaden då om jag får fråga. Man sitter och tittar och gör ingenting. Hemma till porr gör man samma sak bara att det typ nästan är ännu värre då man sitter och runkar medans man kollar på tjejerna.

Och jag har varit inne på detta i texten men det leder till den sista punkten som är :4. NÄR MAN ÄR I ETT FÖRHÅLLANDE SKA MAN VARA TROGEN. Ja allas version av trogen och otrogen är lika men allt jag säger är att om man hamnar i ett förhållande där den andra personen tycker att porr är otrohet och den andra blir ledsen av det VARFÖR GÖR MAN DET ÄNDÅ?

För det leder in till min slutpunkt som är punkt 3: NÄR MAN ÄR I ETT FÖRHÅLLANDE SKA MAN ALDRIG GÖRA DEN ANDRA ONT MED MENING. Jag säger såhär: Om det är så viktigt för dig att hålla uppe denna "vanan" som du har skapat trots att tjejen säger nej. Se det inte som ett nej som är orimligt och konstigt. Se det som en önskan om att inte bli sårad. För alla är som sagt olika och ingens krav på trohet är orimligt (Om det inte gäller att kontrollera tankarna då).Om du inte gillar sin partners gräns: DRA DÅÅÅÅÅÅÅ!!! Om det inte finns någon kompromiss: DRA DÅÅÅÅ!!! Stanna inte kvar och porrsurfa i hemlighet då och såra tjejen med vilje.Bara för att du tycker att det är okej så måste man ju respektera vad den andra säger och dra då om det inte passar. Skaffa dig en partner som är helt ok med det om det är så att du inte kan vänja dig av med din vana. Men säg inte att porrsurfa ligger i din eller andra killars "natur". Då slår jag fan till dig.


   
Citera

[tard]


   
SvaraCitera

Hela "men pojkar är ju så"-attityden är korkad ja.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Korektion: Att inte kolla på porr utesluter inte...


   
SvaraCitera

tl;dr [sad]


   
SvaraCitera

madsan_91:

2. När man är i ett förhållande ska man respektera varandras åsikter.

Du bör alltså respektera att din partner inte anser att porttittande är något fel.

madsan_91:

3. När man är i ett förhållande ska man aldrig göra den andre ont med mening.

Du bör alltså inte förbjuda din partner att titta på porr när du vet att nämnda partner har ett behov av detta.

Du vet, förhållanderegler är reciproka.


   
SvaraCitera

1. När man är i ett förhållande ska man respektera varandra.
2. När man är i ett förhållande ska man respektera varandras åsikter.
3. När man är i ett förhållande ska man aldrig göra den andre ont med mening.
4. När man är i ett förhållande ska man vara trogen.

1. Man ska alltid respektera alla.
2. Man ska alltid respektera andras åsikter, därmed inte sagt att man måste förstå dem eller hålla med om dem.
3. Man ska aldrig göra någon annan ont med mening.
4. Det där är ju individuellt i varje enskilt förhållande om vad som är trohet och vad som inte är det.


   
SvaraCitera

Budolicious:

1. Man ska alltid respektera alla.
2. Man ska alltid respektera andras åsikter, därmed inte sagt att man måste förstå dem eller hålla med om dem.
3. Man ska aldrig göra någon annan ont med mening.
4. Det där är ju individuellt i varje enskilt förhållande om vad som är trohet och vad som inte är det.

Djävla hippie.


   
SvaraCitera

madsan_91:

VAD F*N ÄR DET SOM SÄGER ATT DET ÄR NATURLIGT FÖR KILLAR ATT KOLLA PÅ PORR 24/7?

Vem kollar på porr 24/7?

madsan_91:

Vadå finns det typ i killars porer som ett jävla behov att titta på andra tjejer nakna?

Inte behov kanske, men klart de flesta av oss finner nöje i det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

Du bör alltså respektera att din partner inte anser att porttittande är något fel.

Ja som nämnt i slutet: Om det inte kan komma till någon kompromiss.

Nachac:

Du bör alltså inte förbjuda din partner att titta på porr när du vet att nämnda partner har ett behov av detta.

Ok så om du blir ledsen av att bli kallad "tönt" eller "hora" så kan du inte förbjuda någon att göra det? Klart att man kan förbjuda något som sårar. Och den ännu mer viktiga frågan är: varför skulle man inte vilja sluta med något för någon annan man älskar? Man slutar ju röka när man blir gravid... Och man slutar strula runt när man blir tillsammans med någon.


   
SvaraCitera

madsan_91:

Klart att man kan förbjuda något som sårar. Och den ännu mer viktiga frågan är: varför skulle man inte vilja sluta med något för någon annan man älskar?

Varför skulle man inte kunna tillåta någon man älskar att göra något man ogillar?


   
SvaraCitera

madsan_91:

t att man kan förbjuda något som sårar. Och den ännu mer viktiga frågan är: varför skulle man inte vilja sluta med något för någon annan man älskar? Man slutar ju röka när man blir gravid... Och man slutar strula runt när man blir tillsammans med någon.

Om han inte vill sluta kolla på porr och du inte vill att han ska det så gör då slut för bövulen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hamlet:

Vem kollar på porr 24/7?

Ingen hoppas jag! Men om man gör det fast att det inte är ok så finns det la inga hinder för det. Hade tillexempel en tjejkompis vars kille konsumerade 8 timmar porr per vaken tid.

Hamlet:

Inte behov kanske, men klart de flesta av oss finner nöje i det.

Exakt min poäng. Det är inget behov, men den ursäkten dras alltför ofta.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Dan_the_ironman:

Om han inte vill sluta kolla på porr och du inte vill att han ska det så gör då slut för bövulen.

det är klart man ska! Men om killen ljuger och säger att han inte gör det (precis som man kan ljuga om andra saker spm gäller trohet) så tycker jag att det är sårande i längden när tjejen kommer på det. Därför tycker jag att man som kille ska göra slut då om man inte kan acceptera de gränser som den andra pratar om och inte bara ljuga om det istället. Svårt att göra slut med en kille som man inte vet gör det som han säger att han inte gör om du förstår vad jag menar?

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 2 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Nachac:

Varför skulle man inte kunna tillåta någon man älskar att göra något man ogillar?

För här handlar det om vad som kallas för otrohet och inte om vilken sport som man ska ägna sig åt på Söndagar.
Här är min poäng att en del par kanske har som gräns vid sex och då tycker inte den allmäna massan att det är fel på den gränsen. Då sägs det bara: Om dom vill ha det så, så är det upp till dom.

Du skulle ju exempelvis inte tolerera att din tjej hade sex som gräns om din gräns var vid en kyss.

Ah men hon gillar att kyssas, så då ska jag låta henne göra det...???

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 3 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Nachac:

Djävla hippie.

Japp sån är jag. Kanske mest av allt en person som respekterar andra och inte är så dum så att jag ljuger om saker jag gör till min partner bara för att "jag känner för" att göra något.


   
SvaraCitera
zIGGE

lol


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

1. Man ska alltid respektera alla.
2. Man ska alltid respektera andras åsikter, därmed inte sagt att man måste förstå dem eller hålla med om dem.
3. Man ska aldrig göra någon annan ont med mening.
4. Det där är ju individuellt i varje enskilt förhållande om vad som är trohet och vad som inte är det.

BRA OMFoRMULERING!

Jag håller med! Försökte bara vara skarp i en specifik situation.


   
SvaraCitera