Aviseringar
Rensa alla

Portaler till forna tider


Ämnesstartare

Tula: Jag tycker det är spännande. Det känns som att man hälsar på sig själv, tillbaka i tiden så att säga.

jag är likadan  som när jag var yngre iofs fast vet mer och är mindre naiv nu. låtar hjälper mig att tänka tillbaka till hur jag tänkte och mådde då.

min och en av mina bästa vänners låt hihi


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fornminnnen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elise999: Jag älskar Veronica Maggio, har också den parfymen och dom godisarna är gudomliga

Åh! Existerar den fortfarande? Det trodde jag inte! Skulle nästan vilja införskaffa mig bara för att lukta på. 

den onde mannen: min och en av mina bästa vänners låt hihi

Det är fint! Att ha en låt med en vän, som liksom påminner om den andre. Har också en sådan. Vi är inte lika tajta längre så det är lite ledsamt att lyssna på den. 

Patrick: fornminnnen

Vi är arkeologer 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tula: Det är fint! Att ha en låt med en vän, som liksom påminner om den andre. Har också en sådan. Vi är inte lika tajta längre så det är lite ledsamt att lyssna på den.

dat feel 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tula:

Åh! Existerar den fortfarande? Det trodde jag inte! Skulle nästan vilja införskaffa mig bara för att lukta på.

 Ingen anning, fick min när jag var typ åtta, har fortfarande kvar den.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mitt ego kommer att svälla till stekarenproportioner nu, du får inte göra så där. Det blir inte bra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed: Mitt ego kommer att svälla till stekarenproportioner nu, du får inte göra så där. Det blir inte bra.

Jag är inte ett dugg orolig för ditt ego. Du har en alldeles för stor dos självinsikt för att ens riskera att nå upp i den douche-nivån. 
Jag är besviken på avsaknaden av respons. Jag vet att jag varken är århundradets troll eller har varit medlem här sedan stenåldern, men come on! Den här tråden är genialisk! TA OSS TILLBAKA!!!! VAD BJÖD MORMOR PÅ, VILKEN LÅT PÅMINNER OM TIDEN DÅ DU BLEV AV MED OSKULDEN, VILKEN SÅNG HADE DU PÅ REPEAT NÄR DU MÅDDE SOM ALLRA SÄMST KOM IGEN KOMPISAR!!!!
MvhFröken ödjmuk


   
SvaraCitera

dofter och musik


   
SvaraCitera

Tula:

Jag är inte ett dugg orolig för ditt ego. Du har en alldeles för stor dos självinsikt för att ens riskera att nå upp i den douche-nivån. 
Jag är besviken på avsaknaden av respons. Jag vet att jag varken är århundradets troll eller har varit medlem här sedan stenåldern, men come on! Den här tråden är genialisk! TA OSS TILLBAKA!!!! VAD BJÖD MORMOR PÅ, VILKEN LÅT PÅMINNER OM TIDEN DÅ DU BLEV AV MED OSKULDEN, VILKEN SÅNG HADE DU PÅ REPEAT NÄR DU MÅDDE SOM ALLRA SÄMST KOM IGEN KOMPISAR!!!!
MvhFröken ödjmuk

finns 1 tråd med sånt om du vill läsa, men jag hittar den inte


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dofter, platser, musik, drömmar, smaker, människor.


   
SvaraCitera

Lukt kan få mig att gå i gång ordentligt i nostalgi-apparaten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Främst platser, musik och smak/doft tror jag. Och väder.

T.ex. så spelades denna:

nästan hela tiden på radion när basketen var som roligast och jag var jättekär i en kille i klubben heheh.

 Pepparrotskött, kroppkakor och när det luktar sådär ordentligt inrökt i ett hus får mig att tänka på alla fina stunder jag hade med min mormor. Lyssnade skitmycket på Everytime av Britney Spears också i samband med att hon dog så den kan jag knappt höra idag osv.

När det kommer till väder är det mest att man kommer å tänka vad man gjort tidigare när det varit jättesoligt/blåsigt/snöigt/ruggit/etc. ute, är det t.ex. storm tänker jag kanske på hur mysigt det var den där gången det blev strömavbrott och familjen satt och spelade TP hela kvällen.

Tula:

och smaken var denna:

campino_186957243.jpg

Hjärta kommer ihåg dem. Brukade smygäta massa såna när ingen såg.


   
SvaraCitera
time
 time

Dofter. Jag hittade en deo som jag inte använt sen jag var typ tretton och just läst Vingklippt ängel första gången så jag tänker alltid på misär och Berny Pålsson när den kommer upp. En gammal parfym som doftar alldeles för sött och sliskigt och tropiskt tar mig direkt tillbaka till första gången jag höll en kille i handen på en promenad och ångesten jag hade över att min näsa inte slutade rinna för det var så kallt ute.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Musik, dofter, filmer, smaker.. ja lite vad som helst typ. Rodnar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tula:

Jag är inte ett dugg orolig för ditt ego. Du har en alldeles för stor dos självinsikt för att ens riskera att nå upp i den douche-nivån. 
Jag är besviken på avsaknaden av respons. Jag vet att jag varken är århundradets troll eller har varit medlem här sedan stenåldern, men come on! Den här tråden är genialisk! TA OSS TILLBAKA!!!! VAD BJÖD MORMOR PÅ, VILKEN LÅT PÅMINNER OM TIDEN DÅ DU BLEV AV MED OSKULDEN, VILKEN SÅNG HADE DU PÅ REPEAT NÄR DU MÅDDE SOM ALLRA SÄMST KOM IGEN KOMPISAR!!!!
MvhFröken ödjmuk

Nu gör du nästan det igen.

Nåväl, tänker på min morfar när jag äter mazariner efter som han alltid bjöd på sådana efter att han serverat hemmagjorda köttbullar med potatiser och lärt en några gamla dialektala ord. Vi flyttade till hans gamla gård ungefär då jag var 5 år för att kunna hjälpa honom i sin ålderdom, snart gled han dock in alzheimersdimman och vi fick sätta honom på ett hem och jag åt inga fler mazariner på flera år men nu på senare tid har jag återupptagit det ätandet.  Skall jag nödvändigtvis köpa något fikabröd så brukar det i regel vara mazariner som en tyst tribute av något slag till mannen jag halvt avgudade för 15 år sedan.


   
SvaraCitera