Aviseringar
Rensa alla

Power Gig - Guitar Hero med riktig gitarr


Ser inte halsen lite kort ut för en elgitarr?

Själv hoppas jag att detta floppar. Det känns ju jävla surt för oss som lagt ner år på att lära oss att spela på riktigt, så kommer några datanördar som kommer lära sig på ett par veckor... Då är det inge coolt längre att kunna lira, ju. Om alla kan det, menar jag.

Räknade dem nu, det är bara nitton band. En elgitarr ska ha 22 eller 24... Är det inte akustiska gitarrer som har 19?


   
SvaraCitera

Håkanbråkan:

Ser inte halsen lite kort ut för en elgitarr?

De gör en gitarr som är 3/4 av en riktig. De kommer också sälja en full-size. http://www.powergig.com/

Håkanbråkan:

Själv hoppas jag att detta floppar. Det känns ju jävla surt för oss som lagt ner år på att lära oss att spela på riktigt, så kommer några datanördar som kommer lära sig på ett par veckor... Då är det inge coolt längre att kunna lira, ju. Om alla kan det, menar jag.

Har själv spelat gitarr i 6 år, och tror absolut inte att några datanördar kommer kunna lära sig allt det jag kan på bara ett par veckor, haha. De lär sig väl några power chords - lite Green Day och Blink. Inte mer än så skulle jag tro. Resten kräver mer tid och ansträngning.


   
SvaraCitera