Aviseringar
Rensa alla

Ppiller första gången, hjälp snarast tack! 🙂


Ämnesstartare

Hej allihopa!
Jag hämtade ut Neovletta 28 på apoteket efter att besökt ungdomsmottagningen med min pojkvän i förra veckan.
Jag brukar få min mens ungefär var 30:nde dag, idag är det dag 17, alltså c:a 13 dagar kvar tills jag får min mens. Och nu till min fråga;

Grejen är den att jag av flera olika anledningar helst skulle börja med mina ppiller snarast. Dels så träffar jag inte min pojkvän speciellt ofta, så när vi väl träffas så brukar vi passa på att ha sex och sådant, vi ska ses nästnästa helg och sova och grejer, vilken är helgen då jag kommer att få min mens. En hel del andra saker krockar också med mensen den gången, finns en massa anledningar till att jag verkligen inte vill ha den just då, och efter att ha läst i andra forum så verkar det inte som att det är något problem att börja med ppiller mitt emellan två mens omgångar? Folk jag pratat med har inte fått fler biverkningar än de som börjat första mensdagen, men ändå måste jag fråga er här på Libresse vad ni tror, vill vara helt säker så att jag inte gör något dumt.
Visst kan jag vänta om det verkligen behövs, men det skulle verkligen vara bra om jag kunde börja på en gång!

Tacksam för svar! 🙂 [love]


   
Citera
Ämnesstartare

"men ändå måste jag fråga er här på Libresse vad ni tror.."
Oj, ungdomar.se menar jag såklart 🙂 Menmen, shit the same, ni förstår vad jag menar 🙂


   
SvaraCitera

Om du börjar nu så lär du vänta en vecka med sex innan du är skyddad.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Absolut, vill verkligen inte riskera att bli gravid så det gör jag, tänkte bara om det kan vara farligt eller så på något sätt att börja nu på en gång 🙂


   
SvaraCitera

Jag började mitt i, inga biverkningar alls [smile] Men första veckan är du inte skyddad som sagt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Okej, tack så mycket! 🙂
Så om jag börjar nu, så skjuts min mens upp tills när jag tar sockerpillerna? 🙂


   
SvaraCitera

We_h:

Okej, tack så mycket! 🙂
Så om jag börjar nu, så skjuts min mens upp til​ls när jag tar sockerpillerna? 🙂

Ett tips, markera svaret och tryck på "​citera" så ser folk om du svarat eller inte, annars missar man lätt att du svarat, g​ick in i tråden igen av en slump! Men ja, antagligen blir det så, har läst att man KA​N få mellanblödningar men fick inte det själv.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera