Aviseringar
Rensa alla

praktik inom arbetsförmedling.


Ämnesstartare

Hej. Jag har fått en praktik plats inom arbetsförmedlingen.
Började jobb på en restaurang i tre månader, efteråt förlängde jag till tre månader till november. Jag har så mycket oro över vad jag ska göra det dagen jag slutar eftersom det inte kommer leda till en fast anställning.

När jag skulle förlänga praktiken besökte jag arbetsförmedlingen. min hand ledare sa då till mig att när hon ringde till praktiken när jag skulle börja praktisera sa de att det inte behövdes mer personal. Jag hade ingen aning om det då.

Jag har försökt hitta ett jobb men har inte hittat något. och eftersom jag har social fobi blir det ännu svårare. om jag slutar att praktisera och sitter hemma kommer jag troligen hamna i en depression och det är det sista jag vill. Har tänkt att gå en utbildning men eftersom jag har avslutat ganska många utbildningar pga av min sociala fobi. så har jag ingen lust att börja studera igen.

vad ska jag göra?

Jag önskar så innerligt att jag hade valt rätt gymnasium ifrån början.


   
Citera
Ämnesstartare

Vet hur du känner, har också hoppat av utbildningar på grund av social fobi.

Kan du inte gå någon mindre utbildning då, typ en kvällskurs i något ämne som känns intressant? Bor du ensam (tänker på den ekonomiska situationen nu)?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Schism:

Kan du inte

Jag bor hos mina föräldrar men jag har inte råd med en utbildning som kostar pengar. Det spelar ingen roll om det är en kvällskurs. Kan inte gå en utbildning.[n]


   
SvaraCitera

Praktik via arbetsförmedlingen ska leda till jobb. Fast man måste själv visa framfötterna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

My dreams are her:

Fast man måste själv visa framfötterna.

vad menar du? jag skrev att de inte behövde mer personal.
på praktiken säger de att jag jobbar bra. det var min chef som frågade om jag ville förlänga praktiken.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

My dreams are her:

Praktik via arbetsförmedlingen ska leda till jobb.

Inte nödvändigtvis. Arbetslivserfarenhet var poängen i mitt fall (jag tilldelades en praktikplats som inte skulle leda till jobb).


   
SvaraCitera

ti-92:

vad menar du? jag skrev att de inte behövde mer personal.
på praktiken säger de att jag jobbar bra. det var min chef som frågade om jag ville förlänga praktiken.

Din chef vill ju ha billig arbetskraft. Det är ju dyrare att anställa dig än att låta dig jobba kvar som praktikant. Visar man framfötter tillräckligt mycket kanske det går bra och man får jobbet i slutändan trots vad det sagt tidigare. Fast jag vet inte egentligen har inte haft praktik via Arbetsförmedlingen.

Vad man kan gör om det skiter sig är att söka andra jobb eller utbildningar(fast det hade du svårt för). Starta eget går ju också om man vill.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hade aldrig praktiserat gratis inom servicebranschen


   
SvaraCitera

ti-92:

utbildning som kostar pengar

Eh... va?

Fingerprints:

hade aldrig praktiserat gratis inom servicebranschen

Med tanke på att AF kan se till att du blir av med allt vad A-kassa, arbetslöshetsersättning och numera även sjukersättning (tack, alliansen!) är det inte alltid du har ett val.

Tyvärr har ingen någonsin fått ett jobb genom AF, då deras "åtgärder" huvudsakligen går ut på att skicka runt arbetssökande på förnedrande "kurser" i positiv tänkande och gratisarbete hos oseriösa företagare, så har man en gång fastnat i deras garn kommer man sällan därifrån.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gentlernen:

Med tanke på att AF kan se till att du blir av med allt vad A-kassa,

har adlrig varit medlem i en a- kassa.

hon frågade ju hur min ekonomi ser ut?


   
SvaraCitera
Lounge

finns olika alternativ:
sjukskriva dig, finns möjlighet till praktik som sysselsättning hos ams

eller

social bidrag


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:

hade aldrig praktiserat gratis inom servicebranschen

du är så rejäl[blush] (menar ej tjock) (inte för att det är nå fel på att va tjock)
different choices[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge:

praktik som sysselsättning hos ams

det är ju det hela min tråd går ut på.[confused]


   
SvaraCitera
Lounge

ti-92:

det är ju det hela min tråd går ut på.[confused]

vad är problemet? hitta en annan praktikplats då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nyttja det du har. Fortsätt praktisera och fortsätt söka jobb. Gör det bästa av situationen och oroa dig inte så mycket över vad som skulle kunna hända om tre månader [smile]


   
SvaraCitera