Aviseringar
Rensa alla

praktik inom arbetsförmedling.


ti-92:

har adlrig varit medlem i en a- kassa.

Nej, men det finns en hel drös andra former av ekonomisk ersättning du kan få, förutsatt att du gör vad AF säger åt dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge:

vad är problemet? hitta en annan praktikplats då?

jag väntade i tre månader för att få en praktik plats. Jag hittade ingen och jag får säkert vänta i tre månader till om jag ska få en praktik plats egenom arbetsförmedlingen igen.


   
SvaraCitera
Lounge

ti-92:

jag väntade i tre månader för att få en praktik plats. Jag hittade ingen och jag får säkert vänta i tre månader till om jag ska få en praktik plats egenom arbetsförmedlingen igen.

vad vänta.. är väll ditt eget arbete att hitta praktikplats?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge:

vad vänta.. är väll ditt eget arbete att hitta praktikplats?

jag försökte i tre månader sa jag. Jag hiitade ingen praktik plats och då fick arbetsförmedlingen hitta en till mig.
Jag gick en kurs på tre månader där jag skulle söka praktik/jobb och lära mig skriva cv och personligt brev


   
SvaraCitera

För övrigt är du nog den enda människa någonsin som faktiskt trivs med att bli utsatt för Arbetsförnedringen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Älskar verkligen att de prackar på folk en kurs på tre månader för att man skall lära sig något som tar en kvart till trettio minuter, på sin höjd.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gentlernen:

För övrigt är du nog den enda människa någonsin som faktiskt trivs

Jag trivs på praktiken. men jag vill inte praktisera.
men jag tar hellre en praktik än en depression.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ti-92:

men jag tar hellre en praktik än en depression.

bra!
var vill du praktisera? vad skulle kännas bra liksom? sålänge man är trevlig och lite envis så bruka det går att få praktik på de flesta ställen. har du gått runt och frågat eller ringt? mail är så lätta att avfärda.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

var vill du praktisera?

jag vill inte praktisera längre. men jag menar att jag inte kan lämna praktiken utan ett fast jobb på gång.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ti-92:

jag vill inte praktisera längre. men jag menar att jag inte kan lämna praktiken utan ett fast jobb på gång.

Nä men du kanske kan byta praktik då du inte verkar komma någonvart på din nuvarande. Fast det leder ju inte alltid till jobb. Är du inte ekonomiskt beroende av arbetsförmedlingen så behöver du väl inte ens blanda in dem? Eller vet ej har ingen erfarenhet av dem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Är du inte ekonomiskt beroende av arbetsförmedlingen

ja jag får aktivstöd av försäkringskassan.


   
SvaraCitera