Aviseringar
Rensa alla

Prata av mig


Ämnesstartare

Sluta ät bah, as lätt jö.


   
SvaraCitera

lol sjukdom


   
SvaraCitera

Jag led av ungefär samma symtom innan och jag sökte hjälp, och fick den. Det kan vara jättejobbigt att tala om för någon att man mår dåligt, jag skämdes jättemycket men nu i efterhand var det värt allt.

Sök hjälp, antingen på anorexi/bulmi-kontakt eller vårdcentralen. På hemma plan hjälper det faktiskt att sätta sig ner och skriva när ångesten tar över. I mitt fall så straffade jag mig själv med mat, det blev ett destruktivt beetende och det gäller bryta det!
Skriv om de dagar du lyckats bra, spara dessa texter och kolla tillbaka på dom när du behöver bli sporrad.
Du är värd att må bra, livet är så mycket mer än kaloriräkning!

Kram och lycka till!


   
SvaraCitera

Sök hjälp och lär dig älska dig själv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Varför ska man bara söka hjälp när det är försent? Bättre innan det går för långt. Jag blev skickad till psykolog för ätstörning av sjukhuset. Jag bävade o ville inte gå dit, men nu vet jag att det har hjälpt mej vansinningt. Så skönt o prata ut o bli försöka bli övertalad av nån man inte känner. Att prata med nån var det bästa som hänt mej. Eller också kan du kanske försöka ta kontakt här med någon i likande sits kanske. 🙂


   
SvaraCitera

hmm vet hur det är att gå igenom det där..vill du prata lite så kan du skicka ett mejl...man ska inte behöva gå igenom sånt här själv


   
SvaraCitera

Tickstart:

lol sjukdom

[rolleyes]


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera