Aviseringar
Rensa alla

Prata med en idiot (eller sociopat?)


Ämnesstartare

Jag undrar hur man på bästa sätt når ut till en person som gärna flyr, sällan har svar på frågor/sällan vill svara på frågor, utsätter en för falska anklagelser, inte litar på en, utnyttjar en, går bakom ryggen på en, är aggressiv och irriterande på alla sätt och sedan ångrar sig osv. men aldrig ändrar beteende.

Jag vill konfrontera den här personen och få svar på ett par frågor eller åtminstone diskutera dem med honom, för att inte leva mitt liv med att inte veta & för att reda ut saker och ting och rädda mitt eget skinn.

När jag har försökt konfrontera så kommer vi jämt in på annat, för han hakar upp sig på småsaker och håller sig inte till ämnet - han tål inte mina genomtänkta paralleller som är relevanta. Han går alltid ifrån när han inte "orkar lyssna" mer och sedan låtsas han som att allt löst sig, ber om ursäkt på låtsas och frågar "är du klar nu?" men tål inte ett Nej.
Måste alltid vara på hans sida och överens med honom när vi pratar, annars får han ngn slags blackout.

Så hur gör man? Ska jag vara extra snäll eller ska jag köra "omvänd psykologi"? Tror jag har en plan i huvudet men är nyfiken på era åsikter. Det smartaste är att bara undvika allt men jag är för nöjeslysten så det går bort, om jag inte råkar bli extra careless imorgon.


   
Citera
reben

tror du att du blir lyckligare sen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

men hallå du skulle ju hålla dig borta från honom Arg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Varför låter du honom inte bara vara? GÅ VIDARE


   
SvaraCitera

arför behöver man nå ut till dem och konfrontera och älta och dalta? För mig funkade det med att vara tydlig med att jag inte vill att han kontaktar mig, att vi är klara med varandra, det är slut. När han inte slutade förklarade jag att han gjorde olagliga grejer genom att stalka mig och kontakta mug trots att jag bett om att han inte skulle det, och att jag nästa gång han kontaktar mig gör en polisanmälan utifrån samlade konversationer osv. Det "nådde fram" så att säga. 

V


   
SvaraCitera
Fenix

Låter som att du vill "vinna tillbaka" ditt självförtroende genom att konfrontera honom.

Det funkar inte riktigt så. 

Bäst att gå vidare.

http://victimsofpsychopaths.wordpress.com/traumatic-bonding/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sociot eller idiopat


   
SvaraCitera

snacka inte med honom bara.. skriv inte några kärleksbrev till folk på kåken heller för den delen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

skulle hellre lägga mig på tågrälsen än att prata med en sån.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

svar: man ska vara snäll och inte haka upp sig på saker. Det mesta är på deras villkor och därför ska man inte förvänta sig för mycket uppmärksamhet, sympati/empati eller omtanke från dem. Är man lugn, glad och lättsam så "förtjänar" man respekt från dem, därav kan man nå dem.


   
SvaraCitera