Aviseringar
Rensa alla

Prata med tjejen på Facebook?


njsbo
Ämnesstartare

Hjärtlös:

Ja, precis som du pratar med dina kompisar. Hur brukar du göra när du tar kontakt med folk?

Dock så känner jag ju mina kompisar väldigt bra och henne har jag inte pratat så mycket med.


   
SvaraCitera
njsbo
Ämnesstartare

Jag har lite frågor, jag har inte chattat med henne ännu så jag undrar, ska jag chatta med henne några ggr och sen be om nr? Eller ska jag fråga det första gången? Känner iaf inte för att be om att få träffas första gången jag pratar med henne som några skrev ovanför. Eller, det är klart att det beror på lite hur allt utvecklas men eftersom det är svårt att känna av vad någon känner när man bara chattar med personen tror jag inte chansen är så stor till det.

Vet att det mesta kommer lösa sig efterhand men eftersom jag tyvärr inte har några erfarenheter av det här så jag behöver verkligen all hjälp jag kan få och all hjälp jag får är jag jättetacksam för. Förresten, jag är 17 år om det nu kan hjälpa. [smile]


   
SvaraCitera

njsbo:

Jag har lite frågor, jag har inte chattat med henne ännu så jag undrar, ska jag chatta med henne några ggr och sen be om nr? Eller ska jag fråga det första gången?

Chatta med henne några gånger.. Sedan kan du under en konversation säga att du måste gå, men be om hennes nummer så ni kan fortsätta eran konversation via sms. [wink]


   
SvaraCitera
njsbo
Ämnesstartare

Hjärtlös:

Chatta med henne några gånger.. Sedan kan du under en konversation säga att du måste gå, men be om hennes nummer så ni kan fortsätta eran konversation via sms

Tack du [smile] eller så kan jag också köra att "chatten laggar hela tiden" och då fråga om nr [wink] så gjorde min kompis och föreslog att jag skulle göra så. Men ditt förslag kanske var bättre, för då visar jag ju mer att jag vill och är intresserad [smile]

Tack så mycket![y]


   
SvaraCitera

Sök upp hennes bostad och lägg en sats i brevlådan.
Enda rätta, gör alltid så.


   
SvaraCitera

njsbo:

Eller ska jag fråga det första gången?

Nej. Vänta ett tag, var inte för på.

njsbo:

"chatten laggar hela tiden" och då fråga om nr

Haha, den körde en på mig och det funkade.
Men tänk på att utveckla eran chattrelation, ni måste ses också. Ju längre tid ni bara chattar/smsar, desto jobbigare blir det att träffas.


   
SvaraCitera
njsbo
Ämnesstartare

Rådjuret:

Nej. Vänta ett tag, var inte för på.

Okej, tack, det ska jag tänka på!

Rådjuret:

Haha, den körde en på mig och det funkade.
Men tänk på att utveckla eran chattrelation, ni måste ses också. Ju längre tid ni bara chattar/smsar, desto jobbigare blir det att träffas.

Jo absolut, det stämmer! Förövrigt så är det lite kul att få hjälp från en tjej, ni vet ju lite mer hur ni vill att killar ska göra om du förstår [smile]

Hur mkt ska vi ha snackat innan vi träffas? Alltså ungefär?


   
SvaraCitera

njsbo:

Hur mkt ska vi ha snackat innan vi träffas? Alltså ungefär?

Tjaaa...en vecka. Tills ni lärt känna varann lite grann, men inte så att ni pratat om allt och inte har något att säga till varann sen haha. Men har det gått typ en månads chattande är det lätt att det blir lite knepigt irl sen.


   
SvaraCitera
njsbo
Ämnesstartare

Rådjuret:

Tjaaa...en vecka. Tills ni lärt känna varann lite grann, men inte så att ni pratat om allt och inte har något att säga till varann sen haha. Men har det gått typ en månads chattande är det lätt att det blir lite knepigt irl sen.

Oj då det var mindre än vad jag trodde [crazy] ska iväg till Göteborg för att spela cup om en vecka, så lite längre blir det dock.. Bara jag får chansen att prata lite med henne innan jag åker, kanske t.o.m. att jag lyckas få tillgång till dator och snacka med henne under cupen [smile] även om fokus givetvis ska ligga på fotbollen, haha [bigsmile]


   
SvaraCitera
njsbo
Ämnesstartare

Hur ofta ska jag ta kontakt med henne? Alltså varje gång jag ser att hon är inne eller ska det gå några gånger mellan varje konversation? Hon är inte inloggad speciellt ofta :/


   
SvaraCitera
njsbo
Ämnesstartare

Pratade med henne igår i chatten och hon var väldigt trevlig [smile] även om jag vet att det ofta inte betyder nånting så känns det väldigt bra! Hur ska jag göra nu då, ska jag starta en konversation med henne nästa gång jag ser satt hon är inne eller ska jag vänta? Iofs försent för hon var inne imorse [crazy] men i fortsättningen? Hur lång tid ska det gå mellan varje gång?


   
SvaraCitera

Gör vad som känns bra bara [cute]


   
SvaraCitera
njsbo
Ämnesstartare

Zapetta:

Gör vad som känns bra bara

Jo det är klart jag ska tänka så, men jag tänkte om ni hade bra råd, för jag är som sagt osäker på det här området och ni har allihopa större och bättre erfarenhet av det här [smile]


   
SvaraCitera

Jag tycker du kan snacka med henne nästa gång du ser henne online [cute]


   
SvaraCitera
njsbo
Ämnesstartare

Zapetta:

Jag tycker du kan snacka med henne nästa gång du ser henne online

Okej tack [smile]


   
SvaraCitera