Aviseringar
Rensa alla

Pratar otydligt!


Pratade själv sluddrigt som fan förut, gick över under gymnasiet för min del.


   
SvaraCitera

BroderGrim:

den räcker en bra bit utanför munnen, har du liten tunga eller?

😮 oki, ja, det har jag! Gud asså... Får inte ens min tunga över överläppen ;s och jag tror det är därför jag har svårt att uttala en del saker, har även hört att man har lättare för att tala olika språk/många språk om man har en lång tunga
Aja... Har även en kusin som fått klippa av strängen under tungan för hans tunga var så kort att han inte kunde säga S


   
SvaraCitera

Samma här typ, brukar undvika nya människor eftersom jag inte vet hur jag kommer låta. Logoped är nog teh grej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

detberorpå:

ja, det har jag!

Ojda ;o har inte du tänkt på samma operation som din kusin då? kanske löser ditt problem? 😀

Mow Skwoz:

Samma här typ, brukar undvika nya människor eftersom jag inte vet hur jag kommer låta. Logoped är nog teh grej.

Oj låter drastiskt, varför söker du inte tid hos en med då?


   
SvaraCitera

Långsamt, metodiskt och enkelt.


   
SvaraCitera

BroderGrim:

har inte du tänkt på samma operation som din kusin då? kanske löser ditt problem? 😀

Kan säga S :p & har ej lika kort tunga som han hade...
Göre sj!


   
SvaraCitera

BroderGrim:

varför söker du inte tid hos en med då?

På grund av kronisk lathet.


   
SvaraCitera

Budolicious:

Pratade själv sluddrigt som fan förut, gick över under gymnasiet för min del.

Samma här. Förutom när jag blir sådär jätteexalterad som ett småbarn på julafton och står och hoppar upp och ner på platsen, då börjar jag prata jättefort och slöddrigt igen [mad][mad][mad][mad]

Typiskt västkustdialekt [crazy][crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag är dålig på att avsluta meningar som:
Men det är ju jag som har skrivit den här boken så jag får ju skylla mig.....................................själv[tard]


   
SvaraCitera

pratar också jätteotydligt [tard] men ska börja försöka prata lite tydligare ... det går om jag verklige verkligen anstränger mig, men då ser jag ut och låter som ett monotont psyko på köpet ... [tired]


   
SvaraCitera

Pratar göteborgska.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Crypto:

stod ut för att jag visste att det inte är så farligt som jag trodde och att det skulle bli bättre

vet inte vad jag ska säga, men det måste vara oerhört jobbigt och skitbra att du har en bra inställning till det iallafall 🙂


   
SvaraCitera

lovepayyouback:

vet inte vad jag ska säga, men det måste vara oerhört jobbigt och skitbra att du har en bra inställning till det iallafall 🙂

det blir vad man gör det till 🙂
varför undrade du? har du problem med stamning?


   
SvaraCitera

Talpedagog.


   
SvaraCitera

BroderGrim:

jag har testat att spela in mig själv, och då hör jag hur grumligt jag snackar!
Men detta hör jag inte själv när jag väl säger det

Jag slöddrar/pratar otydligt (utan att märka)
Man märker det när folk kollar på en som om man vore skadad.
haha [smile]

BroderGrim:

Eller vad har ni för tips?

Tala överdrivet tydligt i spegeln hemma.

lycka till!


   
SvaraCitera