Aviseringar
Rensa alla

pratar på skype och facebook men inte IRL


Kviq
 Kviq

zIGGE:

Självförtroende, så bra!

Oh ja.


   
SvaraCitera
zIGGE

Kviq:

Tycker aldrig att det blir stelt att fråga sådant som man märker att båda är lite nervösa över.

Jag tycker du är dryg. Och jag tror att du bara har erfarenhet utav rena generella förhållanden, sex. Du skulle låta helt annorlunda om det inte var så, trådskaparen har fått känslor för han som hon pratar med, varje dag.

Antagligen skulle dom pratat irl om han inte höll sig undan.. Tror du att dom pratar varje dag utan att vill prata med henne. Har man känslor mot någon man tycker om, bryr man sig mer av att hjälpa personen och hålla det för sig självt än att få "svar" i risk med att få denne känna sig dålig.

Sålänge det är så det är och det är varför han inte pratar irl med hon.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

zIGGE:

Har man känslor mot någon man tycker om, bryr man sig mer av att hjälpa personen och hålla det för sig självt än att få "svar" i risk med att få denne känna sig dålig.

Hur menar du ? 😛


   
SvaraCitera
zIGGE

ringblomma:

Hur menar du ? 😛

Alltså, han kanske har viljat prata med dig men fegar hela tiden ut och känner sig dålig över det, och mår sämre när du konfronterar honom med det, tänker jag. Men kan ju ha helt fel 😛


   
SvaraCitera
Kviq
 Kviq

zIGGE:

Jag tycker du är dryg. Och jag tror att du bara har erfarenhet utav rena generella förhållanden, sex. Du skulle låta helt annorlunda om det inte var så, trådskaparen har fått känslor för han som hon pratar med, varje dag.

Ok, kul att du tror så. Synd bara att du tror fel. Tror du inte att jag haft känslor för människor?

zIGGE:

Antagligen skulle dom pratat irl om han inte höll sig undan.. Tror du att dom pratar varje dag utan att vill prata med henne. Har man känslor mot någon man tycker om, bryr man sig mer av att hjälpa personen och hålla det för sig självt än att få "svar" i risk med att få denne känna sig dålig.

Så som jag uppfattade situationen är båda bara lite nervösa i varandras närvaro irl, men det är alltid lättare att prata över internet. Därför gör de det.

Och va, ser inte ens hur det du säger är relevant till problemet.


   
SvaraCitera
zIGGE

Kviq:

Tror du inte att jag haft känslor för människor?

Kärlek nej. Det stämmer.


   
SvaraCitera
Kviq
 Kviq

zIGGE:

Kärlek nej. Det stämmer.

Ok.

Av ren nyfikenhet, vad baserar du detta på?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kviq:

Så som jag uppfattade situationen är båda bara lite nervösa i varandras närvaro irl, men det är alltid lättare att prata över internet. Därför gör de det.

EXAKT!

Idag såg jag honom igen, i korridoren. Han såg mig och jag mötte hans blick men så tittade han ner. Jag tänkte säga hej men det blev inte så... suck 🙁


   
SvaraCitera
Kviq
 Kviq

ringblomma:

Idag såg jag honom igen, i korridoren. Han såg mig och jag mötte hans blick men så tittade han ner. Jag tänkte säga hej men det blev inte så... suck 🙁

Men säg hej någon gång när det ej är så många omkring, om sådant händer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kviq:

Men säg hej någon gång när det ej är så många omkring, om sådant händer.

Jag ska göra det när jag får tillfälle.. 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sen igår så fick jag reda på att han hade skypat med sitt ex och åkt buss hem med henne :/

Exet har pojkvän men det känns ändå som om han typ gillar henne kanske. Eller så oroar jag mig för mkt 🙁


   
SvaraCitera