Aviseringar
Rensa alla

Precis klar med hemsida för blivande spel!


Ämnesstartare

Tjena jag har precis gjort klart min hemsida för ett spel som jag ska satsa på att göra, och nu tänker ni säkert "oh shit en amatör som försöker vara nåt men kommer inte lyckas" visst tro det ni men jag ska verkligen satsa och snälla kom inte med några dumma kommentarer ge mig tips på hur sidan kan bli bättre eller hur jag kan göra spelet.

Ni får gärna kolla in sidan om ni inte kommer med dumma kommentarer sånt kommer jag bara att ta bort, Tack![smile]

Hoppas ni tycker innehållet på sidan är hyfsat iaf.
kolla gärna in Sidan Job application också[bigsmile]
http://www.freewebs.com/meandraco/


   
Citera

Vad är det tänkt att vara för spel?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Wow jag är faktiskt förvånad att jag fick en sån snäll kommentar som första tack så mycket för det[smile]
Det ska vara lite typ blandade världar som man kan resa runt till det kommer även vara ett mmorpg glömde nämna det men det är vad som finns just nu iaf som jag orkar skriva annars behöver jag alltid folk som kommer med ideér[wink]


   
SvaraCitera

Okej, svår genre att ge sig in på! Lycka till [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jo lite svår kanske men det känns som en bra ide (iaf i mitt huvud xD) Tack så mycket[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Milkomannen:

tips

Gör en ordentlig hemsida och inte något genom freewebs mallsystem 🙂 Ger ett mer seriöst intryck om man har gjort en riktig hemsida.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Buddah:

Gör en ordentlig hemsida och inte något genom freewebs mallsystem 🙂 Ger ett mer seriöst intryck om man har gjort en riktig hemsida.

Tack för det som ett tips[smile]
Men jag försöker bara fixa några som kan hjälpa mig först och sedan ska jag göra en riktig sida, jag känner att det är onödigt om jag slösar massa pengar och jag inte får nån hjälp, förstår du?[wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Milkomannen:

jag känner att det är onödigt om jag slösar massa pengar och jag inte får nån hjälp, förstår du?[wink]

Det finns färdiga CMS och gratishosts som man kan slänga ihop med lite tid och vilja. Du behöver varken koda eller betala något.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Buddah:

Det finns färdiga CMS och gratishosts som man kan slänga ihop med lite tid och vilja. Du behöver varken koda eller betala något.

Förslag?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Milkomannen:

Förslag?

Bananbox.se, hänger du med dem och är trevlig ett tag så får du gratishost där. Svenskt och dessutom trevliga killar och snabb support.

Sen så finns det ett par CMS-system du kan använda som grund för hemsidan. Wordpress är väl ganska enkelt, Joomla funkar också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Milkomannen:

mmorpg

Inte för att vara negativ men har du någonsin ens programmerat en "hello world"? Har du någonsin gjort en 3D-modell? Skrivit nätverkskod? Använt versionshantering? Har du någon som helst aning om hur man organiserar ett större mjukvaru-projekt?

Börja med någonting enklare istället, det kommer nog vara bra mycket mer givande.


   
SvaraCitera
Åtta

Ska du göra någonting sånt här ska du antingen ha brutala mängder pengar eller mad skills inom alla olika aspekter som krävs för att kunna färdigställa projektet - given enough time. Först då kommer du möjligen att kunna få tag på någon som kan hjälpa dig.

Använder du dig dessutom av stängda licenser så kommer du med största sannolikhet inte att hitta någon som är villig att hjälpa dig med annat än meningslös idéspåning som ändå aldrig kommer att leda någonstans, eftersom ingen vill jobba gratis om de inte får kompensation på något annat vis.

Så tja, du bör nog göra som Herr Älg säger och börja med någonting enklare. Skriv ett textäventyr i valfritt språk. Introducera sedan lite stridselement i det hela. Sedan kan du börja titta på nätverksprogrammering och kanske ge dig på att börja sätta ihop en MUD. Då har du ju din mmorpg.


   
SvaraCitera
Gifted

Milkomannen:

http://www.freewebs.com/meandraco/

FTL entertainment...? Det finns (eller fanns iaf) ett spelföretag med exakt det namnet, så det lär vara skyddat.

Vill du tjäna cash på det, blir det nog svårt, men det är ju alltid kul att försöka.

Iaf, min erfarenhet är att det är mycket lättare att programmera, än att hitta folk som gör grafiken och 3D-modellerna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

niicee [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Herr Älg:

Inte för att vara negativ

Ver inte det då...

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Gifted:

FTL

Bara förkortning kan lägga upp hela namnet om det behövs..

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 2 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Gifted:

Iaf, min erfarenhet är att det är mycket lättare att programmera, än att hitta folk som gör grafiken och 3D-modellerna.

Jo det har du rätt i :/
Men jag ska börja med att försöka att inte tjäna pengar på det och jag kommer även använda en existerande spelmotor till en början för att kolla om nån ens är intresserad;)


   
SvaraCitera