Aviseringar
Rensa alla

Prel kortköp... vänta va?


Ämnesstartare

Hej!
Jag är nog rätt trög men ja, jag fattar inte vad prel kortköp menas med eftersom det står
"2011-07-03 Prel kortköp -600"

Och det datumet det står på så använde jag inte ens kortet... whats up with that? Snor någon pengar från mig eller vad [chocked]


   
Citera
Ämnesstartare

Ingen som vet?!


   
SvaraCitera

Vilken bank har du?
Det kanske är din banks motsvarighet till "reserverat belopp" [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Vilken bank har du?

Handelsbanken...

Nintendo:

Det kanske är din banks motsvarighet till "reserverat belopp"

Som betyder ungefär .. ? Att jag har köpt något eller va, för det är ju det jag inte har. [tard]


   
SvaraCitera

Im fancy:

Som betyder ungefär .. ? Att jag har köpt något eller va, för det är ju det jag inte har.

Att du köpt något med att affären inte har dragit pengarna än. Har du köpt något för 600 kr senaste tiden? [cute]

Och ja, kontakta din bank! De kan hjälpa dig [crazy]


   
SvaraCitera

Det betyder att man köpt något.. Men att det fortfarande går att upphäva köpet(?) och att det inte är "färdigt", se http://sv.wiktionary.org/wiki/prelimin%C3%A4r

Är det väldigt nyligt står det inte vilken butik det är, men efter någon dag eller två så ska det stå vilken butik du köpt ifrån. Du kan ju gå dit och fråga när det kommer fram vilken butik! Dom har säkert något register, annars gå till banken.

Dold text: Handelbanken är BÄST!


   
SvaraCitera

LolololollolololololololLolololollololololololol


   
SvaraCitera

fick ut kvittot från mannen före mig vid automaten en gång utan fatta det, såg att det hade gjorts små betalningar till en pizzeria för typ 50 kr varje dag, var jävligt nära att knalla till polisen och anmäla det lokala sunkhaket för bedrägeri men jag insåg sedan mitt misstag, var skraj och arg där ett tag dock.


   
SvaraCitera