Aviseringar
Rensa alla

Premiliära antagningen


Ämnesstartare

Hej. Jag är inte preliminärt antagen till något av mina val, jag valde teknikprogrammet som både första andra och tredje val. Grejen är att jag hade minst G i alla ämnen förutom kemi i höstterminens betyg, och för att vara behörig till teknikprogrammet så måste man ha minst G i kemi. Jag har nu G i kemi.
Hur mycket påverkar den premiliära antagningen att man kommer in på något av sina val? Är det mindre chans att ja kommer in på något av mina val för att jag inte är antagen på den preliminär intagningen? Har en sådan ångest just nu..
/Max


   
Citera
time
 time

maxii95:

Är det mindre chans att ja kommer in på något av mina val för att jag inte är antagen på den preliminär intagningen?

Jag tror att du har missförstått vad en preliminär antagning är. Det påverkar inte din chans varken till det bättre eller sämre, utan det säger bara ungefär hur den riktiga antagningen ser ut. Så om det står att du preliminärt inte är antagen, kommer du förmodligen inte komma in, men det finns en chans.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

I och med att du inte var behörig till teknikprogrammet när du sökte lär du blivit bortsållad direkt. Men i och med att du är behörig nu bör du nu jämföras med alla andra sökande, har du bra betyg borde det väl finnas en chans att du kommer in?


   
SvaraCitera

om du fixar G i kemi är det nog väldigt stor chans att du kommer in, oavsett va den preliminära uttagningen säger. sooo plugg yo ass off[party]


   
SvaraCitera