Aviseringar
Rensa alla

preventiv medel, uppskattar svar 🙂


Ämnesstartare

Jag är 15 år, fyller snart 16 år. Jag har funderar på något slags preventivmedel, kan inte äta p-piller pga att jag inte känner till om det finns några blodsjukdomar osv i min släkt. Jag skulle helst vilja slippa få min mens men jag vet inte om de slags preventivmedel ges ut till någon i min ålder, vet ni? Skulle vara väldigt tacksam för svar ! [smile]


   
Citera
Ämnesstartare

ja, preventivmedel skrivs i ett ord


   
SvaraCitera

jag vet inte:s
men jag tycker att killen kan använda kondom istället, inte skadligt för nån. och det är så mkt enklare. inga bekymmer liksom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jagskalyckas:

jag vet inte:s
men jag tycker att killen kan använda kondom istället, inte skadligt för nån. och det är så mkt enklare. inga bekymmer liksom.

jo men om man vill använda något annat förutom kondom eftersom det inte är helt säkert 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

cerazette minipiller. Mensen försvinner under längre perioder.
Perfekt.


   
SvaraCitera

ssskitungen:

jo men om man vill använda något annat förutom kondom eftersom det inte är helt säkert 🙂

ok, aa ja vet faktiskt inte :/


   
SvaraCitera

ssskitungen:

jo men om man vill använda något annat förutom kondom eftersom det inte är helt säkert 🙂

Det finns inget säkrare än kondom.


   
SvaraCitera

inget preventinmedel är helt säkert.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

HighParadise:

cerazette minipiller. Mensen försvinner under längre perioder.
Perfekt.

och det är inget farligt ?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nightingale:

inget preventinmedel är helt säkert.

Jonnybravo91:

Det finns inget säkrare än kondom.

Sant ,men kondom o något annat gör det säkra mer säkert om du fattar hur jag tänker?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ssskitungen:

och det är inget farligt ?

Nej, inte vad jag har kännedom av iaf. Har ätit dessa i ett par år och det fungerar alldeles utmärkt.

Vanliga biverkningar är just att man kan få oregelbunden mens, eller att den inte kommer alls eller att man blöder mer.

Jag har haft turen att nästintill slippa mensen.
Men den kommer så fort om jag ens så tar mitt piller ett par timmar senare än vanligt någon dag.

Prata med dem på ungdomsmottagningen, de kan hjälpa dig. =)
Och som sagt, inget preventivmedel är helt säkert.


   
SvaraCitera

ssskitungen:

Sant ,men kondom o något annat gör det säkra mer säkert om du fattar hur jag tänker?

Personligen funkar det att inte ha sex alls. Mer säkert blir det inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

HighParadise:

Nej, inte vad jag har kännedom av iaf. Har ätit dessa i ett par år och det fungerar alldeles utmärkt.

Jaha okej, men ska fråga på ungdomsmottagningen o se vad de tycker men de säger ju oftast att det inte är bra att äta minipiller/ppiller så att man inte får sin mens men 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonnybravo91:

Personligen funkar det att inte ha sex alls. Mer säkert blir det inte.

sant men ska man ha de ska man ha det skyddat iaf.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ssskitungen:

oftast att det inte är bra att äta minipiller/ppiller så att man inte får sin mens men 🙂

Ja. Nä kanske inte det, men ingen har reagerat på detta då som jag berättat om att det är så för mig.

Så fortsätter med att må bra.


   
SvaraCitera