Aviseringar
Rensa alla

Preventivmedel


Ämnesstartare

Hej gurls (eller snarare ni med livmoder)

Har en P-stav atm men vantrivs pga ökade i vikt jättefort och jättelätt, fick massor av bristningar tidigare hade jag lite på brösten och på låren men efter det fick jag på ännu fler ställen, värre akne som nu lämnar efter sig hyperpigmenterings ärr och sånt. Samt tror jag påverkas psykiskt negativt av den.
SÅÅÅ jag ska ta ut den MEN den stora fördelen med denna är att jag inte har mens pga när jag har mens blir jag verkligen sjuk. Yrsel, illamående, kallsvettas, feber, kramper, huvudvärk och megablödning <3 mys

så har ni några tips på vad som fungerar bättre  och hjälper mot mensproblemen??

vanliga p-piller är uteslutna pga hjärt- och kärlsjukdomar i släkten

tack på förhand osv


   
Citera

Vad jobbigt 🙁 Vet att det finns värktabletter specifikt mot mensvärk! Tror dessutom att ungdomsmottagningen har bra idéer på lösningar åt dig. Kanske att p-ring kan vara något?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:
Vad jobbigt 🙁 Vet att det finns värktabletter specifikt mot mensvärk! Tror dessutom att ungdomsmottagningen har bra idéer på lösningar åt dig. Kanske att p-ring kan vara något?

Mejlade dem nyss!! Men ville höra om ni hade några mer förslag hoho

Ja det är sjukt jobbigt haha ): Man såg tydligt typ i högstadiet på min närvaro hur det var 3-5 dagar varje månad jag var sjukanmäld hahaha så jävla jobbigt


   
SvaraCitera

Deviance: Ja det är sjukt jobbigt haha ): Man såg tydligt typ i högstadiet på min närvaro hur det var 3-5 dagar varje månad jag var sjukanmäld hahaha så jävla jobbigt

Hade precis samma problem som du beskriver innan jag började med p-piller. Sjukt jobbigt. Kunde vakna vissa mornar och spy på grund av sån fruktansvärd värk i magen. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:

Hade precis samma problem som du beskriver innan jag började med p-piller. Sjukt jobbigt. Kunde vakna vissa mornar och spy på grund av sån fruktansvärd värk i magen. 

Samma!! och massa problem med tarmarna också på köpet så fick liksom dubbelt ont i magen pga förstoppning OCH mensvärk tjoho vad roligt det var : (
Har funderat på hormonfritt även om det inte är rekommenderat som första (eller ja andra nu då) p-medel eller lokalt påverkande för då kanske det lämnar mitt psyke och sånt i fred, men tanken av gynekolog ger mig panikkänslor.


   
SvaraCitera

AIDS är rätt bra har jag hört.. 


   
SvaraCitera