Aviseringar
Rensa alla

Preventivmedel som inte påverkar hormonerna?


Ämnesstartare

Min tjej har p-piller nu och från 2 månader tillbaka. Hon mår rätt skit ibland.... biverkningar som: huvudvärk (första gången i henne liv, minskad sexlust (väldigt markant), ångest och deprimerad som fan en till två dagar ibland, minskad livsluft osv.

Tänker bara efter då hon inte hade p-piller. Alltid när vi sa hej då.. var hon glad och massa mys och fina känslor osv. Nu är hon mer... ångest och hej då.. och är ledsen. Och sånt påverkar jö mig med såklart.

Så jag undrar ... vi funderar på att byta. Även för att hon inte ska behöva gå till gynekologin (pga. pillerna). Men tänker mer på henne hälska... Men i alla fall vad finns det för alternativ mer än kondom som inte påverkar en mentalt och känslomässigt med hormoner och shize.


   
Citera

Behöver nödvändigtvis inte BARA vara pillerna som orsakar hennes problem. Ni har det kanske inte så bra?
Hur som helst kan ju du sterilisera dig. Hört att det kommit ett p-piller för killar också.
Men jag vet inte. Jag är helt klart skeptisk till hormonrubbande preventivmedel.


   
SvaraCitera

Spiral.


   
SvaraCitera

att avstå från vaginalt sex


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hon kan ju bya och prova olika, för olika p-piller kan ha lie olika effeker på tjejer. Hade först neovletta men byte ill yasminelle vilket jag tror funkat bättre för mig. Tjejer ska ju hel klar inte må dåligt och så bara för sexets skull!

uppmana henne att sluta med p-piller en månad så att hon kan känna ifall hon mår bättre utan!


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera