Aviseringar
Rensa alla

Preventivmedel utan viktökning!?


Ämnesstartare

Vill ha ett preventiv medel där risken är vääääldigt lite, helst att man man inte går upp i vikt av sig själv (alltså att det hellre är att hungern ökar så det går att kontrolera). Lite svårt att förklara.. men ngn som vet ett bra? Kan kopparspiral vara ngt?


   
Citera

Ta inte p-stav.


   
SvaraCitera

Du blir mer hungrig, men bara för det betyder det ju inte att du inte kan fortsätta äta som du brukar? Det ger ju sig efter någon/några månader.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Marielle Hagblad:

Du blir mer hungrig, men bara för det betyder det ju inte att du inte kan fortsätta äta som du brukar? Det ger ju sig efter någon/några månader.

Jo de är de jag menar, så att det "bara" är en preventiv medel som man blir hungrig av, så att man inte går upp i vikt även om man äter som vanligt..


   
SvaraCitera

stffe:

Jo de är de jag menar, så att det "bara" är en preventiv medel som man blir hungrig av, så att man inte går upp i vikt även om man äter som vanligt..

P-piller?


   
SvaraCitera

Du kan gå upp i vikt med allt som innehåller hormoner, spiral sätter de helst inte in på folk som inte fött barn.


   
SvaraCitera

Nintendo:

Ta inte p-stav.

What? Why? [sad]


   
SvaraCitera

Jag gick inte upp något av mina Neovletta,dock känner jag folk som gjort det,handlar väl om självkontroll över godissuget och vätskeansamling(pillrena).


   
SvaraCitera

uppenbar:

What? Why? [sad]

Min kompis gick upp 40 kilo pga hormonerna.
Hon fortsatte att gå upp efter hon tagit ut den, pga av att hormonerna rubbades så.
Hon fortsatte att gå upp när hon började träna varje dag och typ slutade äta för att hon mådde så dåligt över sin vikt.

Sen så var hon nog ett extremfall.


   
SvaraCitera

Jag har ätit fyra olika p-pillersorter, neovletta, cilest, yasmin och yasminelle. Neovletta och yasmin var lite av en katastrof för mig, jag fick alla möjliga biverkningar av dem, b la viktuppgång. När jag åt cilest tappade jag däremot matlusten(mådde dessutom illa och spydde ibland) och gick ner i vikt. Yasminelle som jag äter nu fungerar perfekt, ingen viktuppgång, bättre hy och lite större bröst.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stffe:

men ngn som vet ett bra?

Minipiller innehåller bara ett hormon vilket innebär att det inte ger lika många bieffekter (fast det är olika för olika personer så klart).


   
SvaraCitera

Kondomer! \o/


   
SvaraCitera

stffe:

Vill ha ett preventiv medel där risken är vääääldigt lite, helst att man man inte går upp i vikt av sig själv (alltså att det hellre är att hungern ökar så det går att kontrolera). Lite svårt att förklara.. men ngn som vet ett bra?

Kondom? [confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

P-spruta, det ända som händer är att om man fortsätter med p-spruta så kan man inte få bart längre fram i tiden


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ja käkar neovletta och har inte gått upp ngt.
funkar perfekt å lite större bröst dessutom [y]


   
SvaraCitera