Aviseringar
Rensa alla

Preventivmetodsfråga [MOD: Vad använder ni för preventivmetod?]


penja

vet inte om jag ska klicka på p-piller?

jag käkar minipiller nämligen. tror de funkar bra, har inte fått nån unge. haha.
märkte ingen skillnad på hur jag är innan och efter jag började. råkar jag ta nått piller lite för sent kan jag dock få pyttelite mens, men det är ingen föra. annars har jag inte mens alls. 


   
SvaraCitera
mynona

jag röstade blankt. Tydligen går det fortfarande inte att citera styckevis. 


   
SvaraCitera
penja

äter såna som har lite mindre hormoner i sig. utan östrogen typ. så jag kanske blir en man. 


   
SvaraCitera

Lounge:

har för mig att pring utsöndrar en minimal mängd av hormoner då det verkar centralt. kanske något för dig om du är känslig?

Jag har inget intresse av att använda hormonpreventivmedel. Vet inte om jag är känslig, har ju aldrig provat några
hormonpreventivmedel. Jag tänker inte heller göra det. Åtminstone inte
på myyyycket länge, kan jag väl brasklappa till med.

P-ring är ju knappast heller biverkningsfritt. Och att alls behöva tänka på en till grej utöver mina vanliga medicinerings- och tillskottsrutiner, fyfan. Skulle aldrig palla hålla koll på när jag skulle ta ut den och lämna in den på apotek och grejer heller, hehe.


   
SvaraCitera
Lounge

Ögon i en plåthink:
Jag har inget intresse av att använda hormonpreventivmedel. Vet inte om jag är känslig, har ju aldrig provat några
hormonpreventivmedel. Jag tänker inte heller göra det. Åtminstone inte
på myyyycket länge, kan jag väl brasklappa till med.

P-ring är ju knappast heller biverkningsfritt. Och att alls behöva tänka på en till grej utöver mina vanliga medicinerings- och tillskottsrutiner, fyfan. Skulle aldrig palla hålla koll på när jag skulle ta ut den och lämna in den på apotek och grejer heller, hehe.

aldrig fått en biverkning av pring och då har jag ändå varit väldigt känslig mot tidigare hormonpreparat. men det är ju individuellt. men tror att det är mindre risk att få biverkningar av det. käkar också mycket meds men har det i ett piller etui! asbra. veckovis med dagar så man lätt får uppsikt över om man har tagit eller ej. pringens in och ut skriver jag bara 1 år framåt i kalendern. räknar ut när jag ska sätta in och ut.


   
SvaraCitera
24/7
 24/7

Rockar kondom nuförtiden, hade p-piller förut men nää, inte min grej. Funderar på p-stav dock. 


   
SvaraCitera

Lounge:

aldrig fått en biverkning av pring och då har jag ändå varit väldigt känslig mot tidigare hormonpreparat. men det är ju individuellt. men tror att det är mindre risk att få biverkningar av det. käkar också mycket meds men har det i ett piller etui! asbra. veckovis med dagar så man lätt får uppsikt över om man har tagit eller ej. pringens in och ut skriver jag bara 1 år framåt i kalendern. räknar ut när jag ska sätta in och ut.

Hehe, har också ett pilleretui, men har inte pallat hacka piller till det på ett bra tag. Tar det dag till dag som följd. Har en massa andra vårdrutiner och andra grejer att hålla koll på över andra tidsintervaller, så det känns helt orimligt att lägga på något ytterligare (hormonprev.) som dessutom bara är skitjobbigt och tradigt och helt onödigt för mig.

Det lär väl vara högst individuellt med biverkningarna tänker jag mig spontant. Kollade här, där det stod att p-ring har likartade biverkningar som piller. Och palla alls behöva hålla koll på när den ska tas in och ut... Annars har jag inte läst på om sådant här på skitlänge då jag är helt ointresserad av hormonpreventivmedel för egen del.


   
SvaraCitera
Lounge

Ögon i en plåthink:

Hehe, har också ett pilleretui, men har inte pallat hacka piller till det på ett bra tag. Tar det dag till dag som följd. Har en massa andra vårdrutiner och andra grejer att hålla koll på över andra tidsintervaller, så det känns helt orimligt att lägga på något ytterligare (hormonprev.) som dessutom bara är skitjobbigt och tradigt och helt onödigt för mig.

Det lär väl vara högst individuellt med biverkningarna tänker jag mig spontant. Kollade här, där det stod att p-ring har likartade biverkningar som piller. Och palla alls behöva hålla koll på när den ska tas in och ut... Annars har jag inte läst på om sådant här på skitlänge då jag är helt ointresserad av hormonpreventivmedel för egen del.

har säkert likartade biverkningar, men mindre chans att man får iom mindre och jämnare utsöndring av hormonerna.

vad negativ du är inför något du inte gett en chans! men kör på kondom om det passar dig bra


   
SvaraCitera

Lounge:

har säkert likartade biverkningar, men mindre chans att man får iom mindre och jämnare utsöndring av hormonerna.

vad negativ du är inför något du inte gett en chans! men kör på kondom om det passar dig bra

Är negativ för att jag inte pallar hålla på och testa hormoner - verkar som ett jävla skitjobb. Varför ska jag? Kostar pengar och ger eventuella biverkningar jag inte vill ha. Utöver allt annat slipper jag dessutom ha vårdkontakter för att få ut kondomer, usch för vårdkontaker. Söt

Folk har försökt övertala mig till att använda hormonpreventivmedel väldigt många gånger så mina initiala "nej" har växt sig tydligare i takt med att jag tröttnat på tjatet, hehe.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kopparspiral. Den fungerar bra. 

Ids int hormoner och ogillar kondomer (pga allergisk/överkänslig).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Kopparspiral. Den fungerar bra. 

Ids int hormoner och ogillar kondomer (pga allergisk/överkänslig).

dilemma: vet inte om jag är överkänslig mot sperma eller kondomer Gråter


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi:

dilemma: vet inte om jag är överkänslig mot sperma eller kondomer Gråter

Jobbigt Ledsen Du får utföra experiment! 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Jobbigt Ledsen Du får utföra experiment! 

tror att det är sperma, men vet inte. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi:

tror att det är sperma, men vet inte. 

Googlade på det och google ba:

"Vid lindriga besvär: läkare sprutar in utspädd sperma i vaginan var tjugonde minut under några timmars behandling."

Läskigt Ledsen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Googlade på det och google ba:

"Vid lindriga besvär: läkare sprutar in utspädd sperma i vaginan var tjugonde minut under några timmars behandling."

Läskigt Ledsen

jag vill inte aha någon okänd smutsig sperma i min fitta. vad äckligt.


   
SvaraCitera