Aviseringar
Rensa alla

PRICK I REGISTRET


Ämnesstartare

min polare har en prick för misshandel tror han sa nått om att den sitter längre än den han har för vandalisering.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

betala sen gå vidare. det kunde varit så sjukt mkt värre vetdu


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blaha123:

Tacksam för svar!

usch. jag vet hur det är. det har hänt mig också. Och sedan den dagen har jag inte tagit någonting. inte snattat minsta lilla kajalpenna.

så först och främst, Gör Aldrig Om Det.

Jag har också en prick i registret. Och kommer att ha den där hela livet, du med. När du söker jobb osv så kommer de att se den..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ti-92:

okey jag var 15 när jag gjorde det.

jag var 12[tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sylar:

Ska man prompt begå brott så får man ta konsekvenserna som en man och inte böla. Ledsen, men jag känner ingen större sympati för någon som är skyldig.

jamen guh vad tufft[tired]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Complicated:

jag var 12

då händer det ju ingeting.


   
SvaraCitera

Complicated:

jamen guh vad tufft[tired]

Vadå "guh vad tufft". Det är jag som ska skriva det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sylar:

Vadå "guh vad tufft". Det är jag som ska skriva det.

tönt.


   
SvaraCitera

Complicated:

tönt.

Du är en tönt. En dropout-fjortis som sitter hemma och bölar när du inte får allting du pekar på, patetiskt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blaha123:

Prick i registret

...finns det inget som heter längre, systemet finns inte kvar. Nuförtiden tillämpas ett någolunda liknande som jag inte exakt vet hur det fungerar.

Nej, jag tror inte att du kommer få några stora följder i livet pga att du gjorde ett dumt val när du var 15 år gammal, men det är ju inte värt att förtsätta.
Om du vill kunna ta lån, få jobb, göra lumpen, arbeta som polis, sjukvårdare eller brandman etc. så skall du nog tänka över vad du håller på med och skaffa dig ett bättre omdöme.

Men som alltid; 'Man lär sig av sina misstag'[wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sylar:

Du är en tönt. En dropout-fjortis som sitter hemma och bölar när du inte får allting du pekar på, patetiskt.

jajaa, och du vet jue verkligen allting om mig[tired]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blaha123:

Jag åkte fast för snatteri, polisen kom.

Jag åkte dit för stöld förra hösten.

Blaha123:

Har nu en så kallad "Prick i registret".

Jag fick ingen prick, men är med i ett annat register (att jag gjort det, men inte straffats för det). Så om jag åker dit för ett till brott så straffas jag för båda. Jag hade ingen annat brott på mig så jag slapp böter, inte varit misstänkt innan heller (Jag var urledsen, mamma och jag var hos polisen på ett möte hos polisen för att prata och kolla igenom polisprotokollet, sedan var det handläggarmöte.). Socialen fick veta oxå. Men bara Mamma, Pappa och 2 vänner som vet (1 av dom har åkt dit för snatteri, i samma affär som jag [varnade henne])

Blaha123:

Förstår verkligen inte vad jag tänkte på, ångrar mig bittert och önskar att jag kunde vrida tillbaka tiden.

Jag vet fortfarande inte varför jag gjorde det, hade pengar och allt.
Men vi är nog många som ångrar vad vi gjort.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Läs på polisens hemsida. Där står det om belastningsregistret.

Jag snattade när jag var tretton och i sommras försvann det ur registrerna. Det kommer inte synas föralltid, efter några år försvinner det.

För att gå vidare måste du låta det ta sin tid. Jag hade ångest i några månader för det, men nu tänker jag aldrig på det. Och när jag väl gör det så mår jag inte dåligt för det. Möjligen lite när jag tänker på att det blir svårt att skaffa visum till USA, men den dagen den sorgen.


   
SvaraCitera

Begår du brott och åker fast får du ju skylla dig själv. Sluta whina.


   
SvaraCitera

Jag fick en prick för dråp för några år sedan men den är borta nu


   
SvaraCitera