Aviseringar
Rensa alla

Prickar!!!


Ämnesstartare

Jag orkar inte mer nu faktiskt, hösten började med svinkoppor som avlöstes med en rejäl körtelfeber som tog slut igår. Det räckte tydligen inte utan precis då fick jag en miljon röda prickar över hela kroppen, ser ut som nässelutslag ungefär, och det kliar nåt så in i helvete! var hos en handikappad doktor i lördags som gav mig tavigyl och 12 betapred eller vad dom heter, men ingenting hjälpte. så vi åkte till akuten igår med 5 timmars väntetid (inte ok) och fick samma medicin och även adrenalinspruta. jag svarade inte på någonting och doktorn var helt förbryllad. jag fick alltså gå hem diagnosfri men med en läkartid på onsdag, men står fan inte ut tills dess! har inte sovit på två veckor pga körtelfebern och så precis när jag kan sova så kan jag inte längre sova pga kliandet. det är ÖVERALLT, ansikte, mage, rygg, händer- handflator, fötter, lår ben... överallt. det har börjat göra jävligt ont nu också, är jätteöm. hjälp mig snälla snälla vad kan detta vara :'(??


   
Citera
Ämnesstartare

Med tanke på att tråden ligger i KÖNSSJUKDOMAR, Var är det egentligen du har utslag? [chocked]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tvivlar starkt på att några fnatterunkare på ett ungdomsforum vet bättre än läkare. Men visst, vi kan säga att du har aids.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

visste fan inte vilket annat forum jag skulle lägga'n i... ah men vad fint, då vet jag, härligt!


   
SvaraCitera

skulle kunna vara vattenkoppor , man har det bara en gång i livet. om du hade det som barn så är det inte så farligt , men får du det som ungdom eller vuxen kan det drabba dig riktigt hårt. har du haft vattenkoppor ? , och är du säker på att du inte är allergisk mot ngt , så att du kanske reagerar på medecinerna du får ? , det kan vara många anledningar. är du vaccinerad mot röda hund ?.. prata med läkarna nästa gång (sveriges sjukvård suger, jag vet) , men försök prata med dom. Lycka Till. och oroa dig inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Creator:

(sveriges sjukvård suger, jag vet)

Tycker vi borde vara jävligt nöjda med vår sjukvård! Men det kan alltid bli bättre ..


   
SvaraCitera

KANSKE Charlakansfeber eller hur det stavas! Jag hade det när jag var 6år. Det går över på 1-2 veckor, men det är verkligen a pain! Det positiva är att likt vattkoppor får man det bara en gång. Men jag tvivlar ändå på att de kan vara det. Du får vänta och se tills du ska till doktorn.


   
SvaraCitera

WeeSC:

Tycker vi borde vara jävligt nöjda med vår sjukvård! Men det kan alltid bli bättre

min kära mormor dog tidigare i år utav blodförgiftning , dagen hon mådde som dåligast ringde dom in till sjukhuset , vet du vad dom fick för svar ? : "låt henne vila lite så går det över , vi kommer inte ta in henne nu" . två dagar efter dog hon i ambulansen på väg in , jag har all jävla rätt att klaga på sjukvården i sverige. hur många tror du inte dör om året för att dom där jävla telefonväxelhororna nekar folk till att få vård ?


   
SvaraCitera

och nu kommer du kanske skriva "men då är det ju telefonväxelhorornas fel" , men eftersom vi pratade med en läkare som nekade henne vård så -.-


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Creator:

min kära mormor dog tidigare i år utav blodförgiftning , dagen hon mådde som dåligast ringde dom in till sjukhuset , vet du vad dom fick för svar ? : "låt henne vila lite så går det över , vi kommer inte ta in henne nu"

Jag förstår verkligen att du är förbannad! Men jag försöker tänka på hur det ser ut i många andra länder. Sedan har jag upplevt att jag själv oftast fått helt OK sjukvård när jag behövt det. Men det finns ALLTID några som är missnöjda som oftast har grunder för att vara det också! Men mycket kan förbättras, kan inte förneka det.

Skall inte verka märkvärdig, men det är en politisk fråga! Sätt in mer personal och satsa en jävla massa pengar på sjukvård så alla kan få en fair behandling dirr!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera