Aviseringar
Rensa alla

Pride Järva - Video


Ämnesstartare

Endast 20 personer deltog i järva pride. Muslimska fascister blev galna på plats och uttryckte öppet sin homofobi och attackerade människor på gatan med bl.a flaskor. En person misshandlad.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=2842&artikel=6221943

http://www.expressen.se/nyheter/bara-20-tal-personer-deltog-i-pride-jarva/

Video:

Nyhetsinslag

Fascist muslimer uttrycker sitt hat

Skriker efter Gud


   
Citera

hemskt det där med homofobi och muslimska homofober, men jag gillar inte att hälla bensin på elden, helt logiskt och psykologi på dagisnivå, vi ska inte dalta, Jan Sjunnesson verkar inte vara den vassade kniven, tänker inte alls, hjärnaktiviteten helt frånvarande 


   
SvaraCitera

Vad gjorde HBTQ-vänstern? Jo, manifesterade mot pride-gruppen. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kombinerad: hemskt det där med homofobi och muslimska homofober, men jag gillar inte att hälla bensin på elden, helt logiskt och psykologi på dagisnivå, vi ska inte dalta, Jan Sjunnesson verkar inte vara den vassade kniven, tänker inte alls, hjärnaktiviteten helt frånvarande

Borde vi inte också låta bli att provocera rasister genom att hålla anti-rasistiska manifestationer? 


   
SvaraCitera
mens
 mens

Det var väl rätt väntat tyvärr. Pride borde arrangeras där av RFSL. Dock är man ju rädda för vad det kan röra upp, vilket jag också är, herregu jag vill inte ha mer stridigheter i samhället än vad som redan finns och även om det är långt ifrån alla i förorten som skulle ha ngt emot dyl arrangemang så är den delen som är det ganska stark och säkert hyfsat mobiliserad.


   
SvaraCitera

Resurrectio:

Borde vi inte också låta bli att provocera rasister genom att hålla anti-rasistiska manifestationer? 

Det är ett helt annat problem, du försöker hitta konsekvenser. Bara för nåt är sant i ett visst sammanhang betyder inte det att det alltid är så, ett tankefel. Det är ett helt annat problem som redan sagt. Mer tänker inte jag säga, sen får du tillskriva vad du vill på mig. På den nivån.


   
SvaraCitera

Vänstern sparkar bara in öppna dörrar. Pride är en enda stor cirklejerk för vänsterfolk. 


   
SvaraCitera

Klart att så få dyker upp, det visste man ju redan på förhand med tanke på att RFSL gjorde det klart för oss rätt tidigt att det här initiativet inte var välsignat av dem. Det var endast upplagt som ett publicitystunt och det räcker.


   
SvaraCitera

Förhoppningsvis så kanske RFSL tar tillvara idén i framtiden. Men det har jag svårt att tro.


   
SvaraCitera

Nu ska vi se. Extremhögern kallar konsekvent reella HBTQ-aktivister för vänster och positionerar sig därmed som starkt åt höger och erkänner HBTQ som en vänsterfråga.

Det rasistiska och och HBTQ-fientliga tåget möter glåpord, men inte mycket mer. Motdemonstrationen, bestående av faktiska HBTQ-aktivister möter misshandel efter Järvatåget, av människor som uppenbarligen var tillräckligt förberedda för att maskera sig. Ändå tycker extremhögern att de fått vatten på sin kvarn.

Rosatvättningen blir också uppenbar när samma människor som vanligen fördömer Pride säger att den reella HBTQ-rörelsen bara "sparkar upp öppna dörrar" när de paraderar i Stockholm. Pride har aldrig gått ut på att trycka upp sexuell läggning, identitet eller "tolerans" (särskilt inte skentolerans) i andras ansikten, utan att få utrymme för att stå upp för sin läggning och identitet trots globalt förtryck och anledningen till att det sker i Stockholm är inte för att man är mest tolerant där, utan för att det är huvudstaden. Finns absolut ingen poäng att besöka presumtivt homofobiskt befolkade bostadsområden för att Prideparadera i annat syfte än att använda HBTQ som ett vapen, vilket extremhögern uppenbarligen sökte göra. Bildas ett lokalt Pride-tåg av aktuella invånare skulle det säkert få RFSLs välsignelse och dra till sig stödaktivister av det genuina virket.


   
SvaraCitera

mens:
Det var väl rätt väntat tyvärr. Pride borde arrangeras där av RFSL. Dock är man ju rädda för vad det kan röra upp, vilket jag också är, herregu jag vill inte ha mer stridigheter i samhället än vad som redan finns och även om det är långt ifrån alla i förorten som skulle ha ngt emot dyl arrangemang så är den delen som är det ganska stark och säkert hyfsat mobiliserad.

Pride och RFSL är helt olika organisation.


   
SvaraCitera
mens
 mens

SvenskWithAttitude:

Pride och RFSL är helt olika organisation.

Ja det vet jag.


   
SvaraCitera
mens
 mens

AmenHoeStepp:
Det rasistiska och och HBTQ-fientliga tåget möter glåpord, men inte mycket mer.

De var dock homofobiska sådana. Jag håller med om att det inte i huvudsak ska vara upp till enskilda  homosexuella att förändra homofobiska attityder utan det måste ligga på organisationer som RFSL. Det ansvaret har de ju dock inte tagit, kan jag känna. 


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera
mens
 mens

tråd finns era näötter


   
SvaraCitera