Forumet - Pridefestivalen 2011

Pridefestivalen 2011

1893 0 33
Undrade om det var någon tråd om pride här, hmm nothing, då skapar jag ett även om de flesta är "heterofiler" här inne ^^

Ska du på pride?
Har du varit på pride?
Vad Tycker du om pride och årets tema? (öppenhet)

Det är många nyheter nu med festivalen, bland annat är det gratis inträde men du kan i alla fall köpa ett "XL paket" där du får lite extra grejer.

Info om paketet

http://www.stockholmpride.org/2011/Pridepaketet/

En annan nyhet som jag tycker är lite coolt är att de ska ha en hårdrockskväll och operagala. Men de har kvar schlagerkvällen ... (vad jag förstått pga dåligt info)

Själv så ska jag dit för att jag ska jobba med en kompis, tycker att pride är bra på olika plan men dåligt på andra. Det dåliga är att det har blivit så stereotypt homonormativt, de bryter mönstret lite genom att ha en hårdrockskväll men det är inte direkt de mest kända artisterna/banden som kommer vad jag vet. Eller så är de kända i andra kretsar.

Paketet är lite fail, lite som att säga till dig att du får komma in och äta en bit utav en kaka, men betalar du så får du den godaste biten av kakan.

Om att det är gratis inträde har väckt massor av debatt på qruiser.com, där folk gnäller på att det ska bli fullt, vissa vill slå ned halva pride för den orsaken. (sant)
Förra året klagade folk också på att biljetten kostade 500kr, vilket är en fis i rymden om man jämför med Peace&Love exempelvis.

Prides hemsida är kass så jag hittar inga bandlistor. Men här så är det några utav banden som ska uppträda under veckans gång.

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/musik/hardrock/article13389715.ab

Vad tycker folk om nyheterna?

Edit:

Found it:

Hårdrockskväll: (eller snarare hardcore)

http://www.stockholmpride.org/2011/Gor-ditt-eget-program/Stockholm-Pride/Stockho...

Opera
http://www.stockholmpride.org/2011/Gor-ditt-eget-program/Stockholm-Pride--Musika...

Spana också in:

hörde en småhomofobisk gubbe säga en f1 rolig sak om pride i veckan:

"Öööh fattar inte varför de tror de ska få respekt bara för de springer runt stan nakna mee rosetter i röven å säger 'resptekeraa oss! respektera oss!'. och bögar som håller på att 'böga' sig är så jävla fjantar, ja behöver inte skylta mee min sexualitet!" (sen tog han en klunk öl, en snus, rapade, satta armen runt tjejen och bytte ämne till fotboll)
Precis. Går man runt med rosetter på röven och ser allmänt förståndshandikappad ut så varken får man eller förtjänar någon respekt bland vanligt folk. Vill dom sluta få blickar överallt när dom går utanför sin lilla fördomsfria champagnesmuttande sällskap stjärtgossar så får dom även se till att bete sig normalt. Tjocka, dumma, fula, illaluktande, enerverande, trotsiga, skrikiga och alla andra avvikande eller udda förteelser riktar till sig blickar. Det är bara att anpassa sig efter det.

Angående festivalen så kan den självdö för vad jag behagar. Dessa sexualexhibitionister har gett homosexuella ett sämre rykte. Folk förknippar den mer och mer med dessa glitterbögar än den trevliga grannen mittemot.
Jag tycker att det är läge att lägga ner pride snart.

Känns bara helt onödigt. Och att det skulle ''normalisera'' homosexualitet är bullshit. Det står t.o.m i Bibeln att homosexualitet inte är normalt och det är det inte för om alla vore homosexuella skulle människan inte överleva.

Jag får väl se om jag går förbi en sväng. Men jag kommer inte att stanna länge.
Ganthuc:

Text

Där håller jag med för det mesta. Numera verkar det som om folk tror att alla homosexuella är "glitterbögar" vilket givetvis inte är sant.
Patrick:

Och att det skulle ''normalisera'' homosexualitet är bullshit. Det står t.o.m i Bibeln att homosexualitet inte är normalt och det är det inte för om alla vore homosexuella skulle människan inte överleva.

Vilket jävla skitsnack. Nuförtiden är ju homosexualitet en ganska vanlig sexuell läggning så varför skulle man inte kunna normalisera den? Är en homosexuell persons sexuella läggning mindre normal än en heterosexuell? Nej; det är folks känslor de handlar och de kan man ofta inte kontrollera ordentligt.

OCH JA *FLÄMT*!!! Det står TILL OCH MED (!!!) I BIBELN ATT HOMOSEXUALITET INTE ÄR NORMALT!!! DÅ MÅSTE DET ARA DÖDLIGT FEL!!! Det må inte vara människans första naturliga sexuella läggning men det handlar fortfarande om människors känslor. Och vem är du till att säga att någon annan har fel känslor?
GreenAnonymousMan:

Vilket jävla skitsnack. Nuförtiden är ju homosexualitet en ganska vanlig sexuell läggning så varför skulle man inte kunna normalisera den? Är en homosexuell persons sexuella läggning mindre normal än en heterosexuell? Nej; det är folks känslor de handlar och de kan man ofta inte kontrollera ordentligt.

Det är helt irrelevant vad folk ''tycker'' om homosexualitet. Det bestrider människans rätta instinkter därför att en man inte kan få barn med en man= män är inte ägnade till varandra.

GreenAnonymousMan:

OCH JA *FLÄMT*!!! Det står TILL OCH MED (!!!) I BIBELN ATT HOMOSEXUALITET INTE ÄR NORMALT!!! DÅ MÅSTE DET ARA DÖDLIGT FEL!!! Det må inte vara människans första naturliga sexuella läggning men det handlar fortfarande om människors känslor. Och vem är du till att säga att någon annan har fel känslor?

Påstår du att Bibeln inte är trovärdig? Och det är inte ens bara bibeln som säger att homosexualitet är onormalt. Människans normala och naturliga läggning är int homosexualitet. Allt tjat om känslor hör inte ens hit. Homosexualitet är inte normalt eller naturligt. Kvinna och man är ägnade för varandra och det står i Bibeln och det är så för om alla var homosexuella skulle djuret människan dö ut.
Patrick:

. Kvinna och man är ägnade för varandra och det står i Bibeln och det är så för om alla var homosexuella skulle djuret människan dö ut.

ja fast alla är ju inte homosexuella det finns helt klart plats för en del och fortplantningen far arten går ändå oroväckande bra :P
det finns garanterat bra biologiska förklaringar till varför det existerar...