Aviseringar
Rensa alla

Probleeeeem


kakan_
Ämnesstartare

Jag har gjort slut me min kille, och jag gillar en annan kille. Hur länge ska jag vänta tills jag blir tillsammans med nån annan?


   
Citera

Kör på bara.


   
SvaraCitera

Inte alls, ta honom hårt.


   
SvaraCitera

Sålänge du själv tycker. Men ja, snällt att tänka på ditt ex såklart.


   
SvaraCitera

jag tycker man kan visa hänsyn, men det säger ingenting om hur länge man "borde" vänta utan det beror bara på ens eget samvete. sen beror det väl på om du berättat att du gjort slut för att du är kär i någon annan, då kanske han kan förvänta sig det. sen kanske man kan fundera på sig själv också, om man är redo för att hoppa in i ett nytt förhållande direkt? självklart är omständigheterna väldigt skilda för alla, men ja.. 


   
SvaraCitera

man kan väl smyga för att vara snälla i några månader

fast du kanske är så gammal att ingen kan hålla käften om något


   
SvaraCitera

så länge du vill


   
SvaraCitera

Att ingå något nytt är väl inget fel. Men du behöver väl inte skylta med det för världen. Man kan faktiskt vara tillsammans utan att vara det över Facebook vet du.


   
SvaraCitera

Vänta tills du känner dig redo. Men jag skulle föreslå att du inte visade det så öppet, det kan vara jobbigt för ditt ex att se dig med någon ny så fort. Man kan även börja misstänka otrohet osv. 


   
SvaraCitera
Hjarp

Smyg lite med det tills du märker att ditt x börjat gå vidare/mår helt bra, det kan ta en vecka och det kan ta en månad eller mer. Sen beror det ju på hur länge erat förhållande varade och hur seriöst det var.  


   
SvaraCitera
Cipod

Hur kan du redan vara kär i någon annan?

låter inte som att du vet vad kärlek är..

tror inte killen kommer bry sig, gå vidare bara.


   
SvaraCitera

Dan_the_ironman:

man kan väl smyga för att vara snälla i några månader

fast du kanske är så gammal att ingen kan hålla käften om något

tkr d1a


   
SvaraCitera
mynona

Du behöver inte vänta alls, men för att undvika problem kan du låtsas göra det genom att hålla förhållandet hemligt den första tiden. 


   
SvaraCitera

 

Lyssna inte på någon av de som säger dig hur du ska göra. Känn efter om du är redo att känslomässigt frigöra dig från din förra kille. Om du inte kan sluta tänka på honom, oavsett om det är fina eller arga tankar, då bör du vänta ett tag tills du blir lite mer likgiltig. När du känner att du nästan helt har slutat ha tankar (vilka som helst) om ditt ex, då kan du också på riktigt gå vidare.  


   
SvaraCitera

+ Det är även smart att strategiskt planera tiden för offentliggörandet så att inte omgivningen jävlas med dig.


   
SvaraCitera