Aviseringar
Rensa alla

Problem


Ämnesstartare

Jo, nu är det så att min kära kompis nyss blev dumpad av en kille som efter några veckor bara hittade en annan tjej. Min kompis är/var typ förtvivla. Dem två bor 52 mil ifrån varandra och dem var tsm i 2 år och 3 månader. ( då fattar ni varför hon är typ depp 24/7 ) Men nu så har hon typ "gått vidare", dock inte helt, men hon har blivit lite intresserad utav en annan snubbe, som bor ÄNNU längre bort xD Men hon har skuldkänslor för att det känns som att hon är "otrogen" mot sitt EX! ( Helt sjukt, jag vet ) Hon ber mig om hjälp hela tiden, men jag suger på förhållanden och allt skit....och hon mår allmänt dåligt...över masor av saker...hennes föräldrar gick bort i en bilolycka när hon var 11 och har 4 bröder som bor hos deras morbror. Hon har fått uppleva så mkt hemska saker och hon vill bara ge upp....snälla...kan någon komma med ett seriöst tips på vad jag kan säga till henne så att hon kan må lite bättre? 🙁


   
Citera
Ämnesstartare

säg åt henne att det är dags att hon bryr sig om sig själv ett tag istället.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Birger:

säg åt henne att det är dags att hon bryr sig om sig själv ett tag istället.

Hon är inte sån...hon bryr sig mer om andra än sig själv...Hon känner att det är hennes uppgift att ta hand om henne bröder, att det är hennes fel att föräldrarna dig, att hon inte duger för alla olika anledningar hon hittar på...har verkligen försökt allt [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sajja_Jen:

Hon känner att det är hennes uppgift att ta hand om henne bröder, att det är hennes fel att föräldrarna dig, att hon inte duger för alla olika anledningar hon hittar på

ta henne till en kurator.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Birger:

ta henne till en kurator.

Tro mig, hon vägrar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

du kan inte få henna att må bättre, det kan bara hon själv. hon behöver antagligen hjälp med detta och den hjälpen kan hon inte få från dig, du kan bara finnas där som ett stöd. i slutändan handlar det om vad hon väljer att göra för man kan inte hjälpa någon som inte vill bli hjälpt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bästa tipset på att bli en bättre och mer omtänksam medmänniska är att sluta skriva i endast kursivt.

Det har jag funnit har hjälpt i alla sådana här situationer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hur gamla är ni? Du säger som det är... världen är fuckd up och man har bara sig själv, om man ska lita på någon då är det en själv. Att känna sig ensam gör man... men man har alltid sig själv. När man är runt 25 så tror jag att man kan börja leta seriöst förhållande. Pga att när man är ung så vill man ut och leka sex med vemsom så blir jobbigt=) Dom gjorde slut pga en anledning och man måste tänka på den anledningen och hålla fast att det var ett bra beslut att göra slut pga att man kanske mådde dåligt av den andra osovsovosovsoovsovsovos


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Barbienele:

När man är runt 25 så tror jag att man kan börja leta seriöst förhållande. Pga att när man är ung så vill man ut och leka sex med vemsom så blir jobbigt

[crazy][crazy][crazy][crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

[crazy][crazy][crazy][crazy]

[bigcheers][bigcheers][bigcheers][bigcheers][cute][cute][cute][cry][cry][cry][shake][shake][censur][censur][censur][ops][ops]


   
SvaraCitera