Aviseringar
Rensa alla

Problem


Ämnesstartare

Tja, jag är en kille på 12 år.
Jag har några problem i livet som jag gärna skulle slippa.
Vet inte riktigt varför jag skriver detta men det är skönt att prata om det helt enkelt.
Okej.

Dåliga saker med mig.
Jag är blyg. (Vågar inte prata med någon ny person.)
Jag är ganska tjock. (Är typ alltid sugen på något sött.)
Jag är ganska ful. (Det har flera sagt.Inte rakt ut sådär men .. vet inte hur jag ska förklara.)
Hör dåligt.
Är trögfattad.
Alltid trött även om jag sover 12 timmar+.
Är jättekär sen 1:an, går i 6:an nu. (Och då menar jag jättekär, skitjobbigt att bara gå förbi henne och blir helt röd i ansiktet om jag pratar med henne.
Har plattfot. (Har specialsulor villket hjälper ganska mycket.
Har små knäproblem.
Blir lätt sårad.
Är typ Cod beroende (Inte så mycket men ändå.)
Och så självklart har jag en liten *****.

Fast sen har jag bra vänner men såklart så ska min allra bästa kompis flytta till Danmark.
Då kommer jag bli ännu mer blyg och kommer typ inte ha någon att vara med eftersom jag inte vågar prata med någon och det är inte lätt att bara bli ?... o-blyg?.

Vad ska jag göra.Vad tror ni kommer hända när min kompis flyttar?
Om ni vet hur jag ska lösa något av problemen så snälla skriv det. 🙂


   
Citera

lopptopp:

Jag är blyg. (Vågar inte prata med någon ny person.)

Well, alla är nya för dig någon gång..

lopptopp:

Jag är ganska tjock. (Är typ alltid sugen på något sött.)

Hur är detta ett problem? [wink]

lopptopp:

Jag är ganska ful. (Det har flera sagt.Inte rakt ut sådär men .. vet inte hur jag ska förklara.)

Då är vi 2. [cheers]

lopptopp:

Hör dåligt.

Men du bär på hörapparat?

lopptopp:

Är trögfattad.

Nejdå, nu överdriver du allt..

lopptopp:

Alltid trött även om jag sover 12 timmar+.

Att sova 12 timmar i sträck klassas som för länge av många, det kan helt enkelt leda till att man blir trött av av sova för länge.. Du nämnde att du var tjock också, okey, här kan det i och för sig finnas ett samband.. Har du någon gång provat på att göra något åt din övervikt?

lopptopp:

Är jättekär sen 1:an, går i 6:an nu. (Och då menar jag jättekär, skitjobbigt att bara gå förbi henne och blir helt röd i ansiktet om jag pratar med henne.

Här har du en drivkraft ju! [y]

lopptopp:

Har små knäproblem.

Hur då exakt? Är det orsakat av din övervikt?

lopptopp:

Blir lätt sårad.

Detta kan du träna bort, det gjorde jag! [cheers]

lopptopp:

Är typ Cod beroende (Inte så mycket men ändå.)

Har du någonsin testat BF3!? [wink][wink]

lopptopp:

Och så självklart har jag en liten *****.

Men du är bara 12 människa.. Mycket kan hända de närmaste åren! [smile]

lopptopp:

Fast sen har jag bra vänner men såklart så ska min allra bästa kompis flytta till Danmark.
Då kommer jag bli ännu mer blyg och kommer typ inte ha någon att vara med eftersom jag inte vågar prata med någon och det är inte lätt att bara bli ?... o-blyg?.

Vad ska jag göra.Vad tror ni kommer hända när min kompis flyttar?
Om ni vet hur jag ska lösa något av problemen så snälla skriv det. 🙂

Vänner är jättebra att ha, jag har aldrig haft någon riktig. :/

Att din bästis flyttar till Danmark låter tråkigt.. Riktigt tråkigt, jag umgicks med en jävel ett tag när jag var 9-13 år, och som när vi skulle börja årsklass 7 flyttade, man kan säga att det både var bra och dåligt though..

Han var en sån där busig, icke stabil kille som fick mig till att göra en del lite för busiga saker.. [shake] Eller jag vetifan om jag ska vara ärlig, jag var alltid med på allt, det var ju inte som om han tvingade mig på något vis..

Jag var bara tvungen att hänga på överallt om jag fortfarande ville ha någon att umgås med u know. Han var ofta elak mot mig tillsammans med alla de andra.. Förstår fan inte varför han ville umgås med mig överhuvudtaget.. Måste ju vart för att jag var så jävla generös redan då.. [sad]

Han utnyttjade mig, och jag lät honom.. [sad]

Hur som helst, du verkar inte riktigt ha de problem jag hade, korrekt?


   
SvaraCitera

Endure.

Jag var ett jävla nervvrak under den tiden i mitt liv också.
Jag uthärdade typ 3 år i solitude.
Nu så duger jag väl.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jobbig sits men försök göra något åt allt istället för att tänka negativt om dig själv.


   
SvaraCitera

Hej. Har du någonting du gör på fritiden? Att syssla med fritidsaktiviteter som man är intresserad av kan leda till att man blir mer aktiv, vilket gör att du håller kroppen i form (styrketräna och så vidare är inte bra i din ålder, det är viktigare att du är aktiv och äter rätt). Där kan du även få nya vänner som delar samma intresse som dig. Du är ju nu i perfekt ålder för att gå med i någon förening. Det behöver inte vara någon sport utan de kan röra sig någon typ av orkester eller något band eller kanske scouterna, vad som helst egentligen.

När du träffar nya trevliga människor så kommer du själv känna att du blir mer öppen och vågar ta initiativ till att prata med människor. Tänk på att många i din ålder precis som du är väldigt blyga på grund av mognad så ni sitter alla i samma situation.

Av allt detta kan ditt självförtroende bli större, och ofta är det lättare att få någon man gillar att märka av en när man har självförtroende. Hur man ser ut och så är oftast inte första prioritet för andra människor utan det är personligheten man faller för. Sen är du säkert inte så ful som du själv tror, alla har sina komplex med kroppen och de gör dem större än vad de är. Tjejen bör dock inte vara din första prioritet utan fokusera på att skaffa ett aktivt liv innan. Detta innebär inte att du inte kan spela cod och så men försök ha andra saker vid sidan om spelet, sen om du träffar vänner genom cod så är ju de också bra.

En liten kuk är inte så farligt som man kan tro. Sen när du är erfaren med sex så kommer du förstå att storleken inte gör att man är en bra sexpartner.

Lycka till dude


   
SvaraCitera

lopptopp:

Jag är blyg. (Vågar inte prata med någon ny person.)

Nyfödda kan oftast inte prata så mycket ändå, försök med lite äldre personer

lopptopp:

Jag är ganska tjock. (Är typ alltid sugen på något sött.)

Ät luft istället

lopptopp:

Jag är ganska ful. (Det har flera sagt.Inte rakt ut sådär men .. vet inte hur jag ska förklara.)

Skaffa en tuff hatt och solglasögon

lopptopp:

Hör dåligt.

Hallå?

lopptopp:

Är trögfattad.

Hänger du med?

lopptopp:

Alltid trött även om jag sover 12 timmar+.

Eeeh, sov inte så länge

lopptopp:

Är jättekär sen 1:an, går i 6:an nu. (Och då menar jag jättekär, skitjobbigt att bara gå förbi henne och blir helt röd i ansiktet om jag pratar med henne.

Måla ansiktet rött så är det ju rött hela tiden, och då blir det inte konstigt när du pratar med henne sen

lopptopp:

Har plattfot. (Har specialsulor villket hjälper ganska mycket.

Problem solved verkar det som. Bli inte en svartfot bara, folk hatar strejkbrytare

lopptopp:

Har små knäproblem.

Träna dom så att de blir större

lopptopp:

Blir lätt sårad.

Ha alltid med dig ett extra plåster

lopptopp:

Är typ Cod beroende (Inte så mycket men ändå.)

Kanske

lopptopp:

Och så självklart har jag en liten *****.

Det är väl inte dåligt med 5 stjärnor?


   
SvaraCitera

Till Lopptopp!

Tjenare mannen!
Grymt att du vågar skriva det du känner, stort creed till dig.
MEN nu ska du fokusera på positiva egenskaper om dig i stället för allt det negativa.
Just nu är du i en ond cirkel. En cirkel utav negativa saker som går runt, och runt i ditt huvud.
Nu ska du göra så här:
Sätt dig eller lägg dig i sängen. Måla upp dessa negativa saker du har i huvudet. Fantisera om ett vackert landskap där du står vid en jätte vacker flod och ett stort vattenfall.
Lite då och då kommer det lite plankor som åker på floden påväg mot vattenfallet. Lägg ut ALLA dom negativa orden på en varsinplanka och låt dom försvinna ner för vattenfallet.
Helt enkelt.. Rensa bort det negativa. Och absolut, det kanske låter lättare sagt en att göra detta! Men försök!

Nästa sak du ska göra och detta ska du göra VARJE kväll! hitta positiva saker som du kanske gjort under dagen, saker du har tänkt som är positivt. Och skriv ner dessa.
Du väljer själv hur många positiva saker du vill skriva ner, det kan vara 1 till 5 saker.
Lite upp till dig själv.

Anledningen till varför du ska göra detta är att just nu fokuserar du på ALLT det dåliga om dig. Du gräver ner dig själv. Låt det inte hända dig, för du är en värdefull person.

Har du frågor, släng iväg ett PM


   
SvaraCitera

Du kanske blir mindre fet om du kickar COD-beroendet och typ cyklar runt och gör djävulskap istället så som man bör göra när man är 11-12 år?


   
SvaraCitera