Aviseringar
Rensa alla

Problem att skriva med en tjej


Ämnesstartare

Tjenare allihopa, är en kille på 17år som känner att jag skulle behöva lite seriösa råd och liknande.

Det började för tre dagar sedan då jag gillade en söt tjejs bild på Instagram, några timmar senare så började hon skriva till mig. Vi snackade smått om skola, vilken linje vi båda gick på och lite småsaker som musik och hobbies. Men ett av problemen är att det känns som om jag är den enda som startar diskussioner, frågar frågor och sånt. När jag ställer en fråga så svarar hon och efter svaret, ett simpelt "Du då?", så självklart svarar jag och så blir det inte så mycket mer med det, och så byter vi typ ämne. Men det är lite svårt för mig eftersom jag inte är så van vid att snacka med tjejer.

Samt att programmet vi chattar på "Kik", så kan man se om motparten har läst meddelandet eller ej och ibland har hon läst det och svarar inte, och där tror jag inte hon menar något illa, kanske bara öpnnat meddelandet och inte märkt att jag skrivit, och att det bara är jag som är paranoid och inte vill sumpa denna chansen. Då det var några år sedan min senaste relation.

Det står på hennes Instagram sida att hon är singel, så jag misstänker att hon är ute att träffas eller något, men det känns lite skumt att fråga om vi ska göra det när vi bara skrivit i 3 dagar. Jag vill verkligen inte sumpa den här chansen, då hon är söt och vi har ungefär samma intressen.

Var jag otydlig någonstans? Fråga 🙂


   
Citera

hon kanske inte är intresserad. tre dagar är lite tid. alla har inte tid/lust att prata hela tiden. 


   
SvaraCitera

singel betyder inte sökande. 


   
SvaraCitera

amsi: tre dagar är lite tid. alla har inte tid/lust att prata hela tiden. 

amsi:
singel betyder inte sökande. 

Amsi är klok, kunde inte sagt det bättre själv.


   
SvaraCitera

Håller med amsi, bara för att hon är singel betyder inte det att hon vill ha en partner. Ang kik kan det vara så att hon helt enkelt inte har lust till att svara ibland. så ja, amsi har nog rätt i allt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi:
hon kanske inte är intresserad. tre dagar är lite tid. alla har inte tid/lust att prata hela tiden. 

Var nog lite otydlig, hon började skriva till mig för 2-3 dagar och vi har skrivit varje dag.

amsi:
singel betyder inte sökande. 

Sant, men hur ofta skriver man till en av det andra könet som man inte känner, eller mött förut?


   
SvaraCitera

opt3c: Sant, men hur ofta skriver man till en av det andra könet som man inte känner, eller mött förut?

Eh, man kanske vill ha vänner?


   
SvaraCitera

opt3c:

Var nog lite otydlig, hon började skriva till mig för 2-3 dagar och vi har skrivit varje dag.

Sant, men hur ofta skriver man till en av det andra könet som man inte känner, eller mött förut?

ja?

det gör jag ofta. bara för att man skriver till någon av könet man tänder på betyder inte det att man vill ha ett förhållande med personen. du vet inte ens om hon är heterosexuell. 


   
SvaraCitera

 

Du borde inte skriva till henne så ofta, skriv någon gång i veckan! Annars är de en stor risk att du sumpar det!


   
SvaraCitera

opt3c:

hur ofta skriver man till en av det andra könet som man inte känner, eller mött förut?

Antyder du att man inte kan prata med folk av det motsatta könet om man inte är ute efter ett förhållande?
Herre Gud. Trångsynta människa.


   
SvaraCitera

Om du är skön som mig gåre på typ 2 dagar Skål


   
SvaraCitera

Rävpojken: Om du är skön som mig gåre på typ 2 dagar

snacka inte skit du kan inte d HAHA


   
SvaraCitera

kukoxo:

snacka inte skit du kan inte d HAHA

Ok


   
SvaraCitera

Rävpojken: Ok

HAHA e du lessen nu gubb1?? 


   
SvaraCitera

kukoxo:

HAHA e du lessen nu gubb1?? 

Nej Förvirrad


   
SvaraCitera