Aviseringar
Rensa alla

Problem hemma, behöver få eget för att få ro i huvudet!


Du får ej hjälp av soc p.g.a. det där, speciellt inte med tanke på din ålder.

Hoppar du av skolan däremot så kan de hjälpa dig, då är det ej dina föräldrars plikt längre att ta hand om dig efter som att du är myndig och ej pluggar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Macktorsken:

du är 19, du ska sluta skolan, skaffa jobb o flytta

Jag har gått IV ett år, så jag går andra året. Så nej, jag slutar inte skolan till sommaren.

isola:

Men förstår du inte. Du ska ju bo och gå i skola på samma ställe. Folkhögskolor & internat funkar så. Illa av din pappa att göra så, men du är vuxen.

Skulle kunna funka men då måste jag söka en folkhögskola som ligger långt bort. Om jag nu ska slippa honom.
Vuxen och vuxen. Fyller 19.. tycker inte det ses som en vuxen ålder.

Geigerzähler:

Du får ej hjälp av soc p.g.a. det där, speciellt inte med tanke på din ålder. Hoppar du av skolan däremot så kan de hjälpa dig, då är det ej dina föräldrars plikt längre att ta hand om dig efter som att du är myndig och ej pluggar.

Jag har tagit reda på information. Dom kan hjälpa mig, men jag får tjata i så fall.

Får testa det som ett hot kanske.. men jag har haft funderingar på att hoppa av, söka om på en skola låångt bort.


   
SvaraCitera

Kapten_Kaxig:

Jag har gått IV ett år, så jag går andra året. Så nej, jag slutar inte skolan till sommaren.

då funkar inte den planen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Macktorsken:

då funkar inte den planen

Nae, det blir problematiskt. Men känner ibland att jag kanske får rycka tag i mig själv och skaffa ett extra jobb!


   
SvaraCitera

Kapten_Kaxig:

Skulle kunna funka men då måste jag söka en folkhögskola som ligger långt bort. Om jag nu ska slippa honom.

Ja. lycka till!

Kapten_Kaxig:

xen och vuxen. Fyller 19.. tycker inte det ses som en vuxen ålder.

nä men man ses ju som vuxen vid 18


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Ja. lycka till!

nä men man ses ju som vuxen vid 18

Tackar!
Enligt lag ja! Men så som dagens samhälle ser ut nu för tiden så är väl vuxen strecket vid 20-22 om inte när man är redo för att skaffa barn!


   
SvaraCitera