Aviseringar
Rensa alla

Problem hemma, ensam?


Ämnesstartare

Jag har oftast ett helvete hemma, min mammas karl har världens temperament och blir jättearg för det mesta.
Just nu är det han som betalar det mesta hemma då jag precis har blivit av med jobbet och min mamma jobbar bara några enstaka timmar då och då.

Han har aldrig slagit oss, bara tagit tag i oss i ett hårt grepp utan det han har gjort är att han har slängt ut oss när han är som mest förbannad..

Jag är medveten om att det här inte är världens problem men jag mår så psykiskt dåligt att hela tiden av att gå på nålar, alltid få skit för allt.. och aldrig veta om man får sova hemma eller inte.
Hur tacklar man något sånt när det väl händer? vad gör man?
Jag söker jobb konstant men tyvärr så har jag inte fått något ännu..


   
Citera
Ämnesetiketter

Säg som du tycker till han rör han dig så ringer du polisen.


   
SvaraCitera

prata med honom


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag har försökt att prata med honom, men då slutar det bara med världens gräl och han slår sönder saker och sen så slänger han ut oss med katt och allt. vi har fått sitta ute hela nätter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har lösningen:


   
SvaraCitera

Withme:

vi har fått sitta ute hela nätter.

Det är olagligt anmäl han[surprised]


   
SvaraCitera

Withme:

vi har fått sitta ute hela nätter.

polisanmäl


   
SvaraCitera

Withme:

vi har fått sitta ute hela nätter.

Och din mamma väljer ändå att vara tillsammans med honom?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tror faktiskt inte jag vågar. jag är rädd för honom, och gör jag det så kommer det ju bara bli värre då...


   
SvaraCitera

för eller senare så måste du och din mor ta tag i det där, det kan bli värre och då kommer du må dåligt för att du inte gjorde något i tid


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bl0cket:

Och din mamma väljer ändå att vara tillsammans med honom?

Mamma och jag har i stort sett förlorat kontakten med varandra, jag pratar knappt med henne även fast vi bor i samma lägenhet, ibland hälsar vi inte ens på varandra just för att vi har hamnat i så många diskussioner om just honom. Min mamma har för tillfället förlorat kontrollen över sig själv, hon är inte lycklig, hon pratar mkt om att hon egentligen inte bryr sig om något, att hon bara vill försvinna från allt.


   
SvaraCitera

OF 5:

för eller senare så måste du och din mor ta tag i det där, det kan bli värre och då kommer du må dåligt för att du inte gjorde något i tid

Håller med[no-no] Viktigt att ta det i tid annars kommer han kanske gå lite för långt en dag.


   
SvaraCitera

Withme:

Min mamma har för tillfället förlorat kontrollen över sig själv, hon är inte lycklig, hon pratar mkt om att hon egentligen inte bryr sig om något, att hon bara vill försvinna från allt.

Withme:

Jag tror faktiskt inte jag vågar. jag är rädd för honom, och gör jag det så kommer det ju bara bli värre då...

Kan du gå till en skolkurator och prata?

Du/ni måste komma ifrån honom! Det kommer bara bli värre om ni stannar.


   
SvaraCitera

Withme:

Han har aldrig slagit oss, bara tagit tag i oss i ett hårt grepp utan det han har gjort är att han har slängt ut oss när han är som mest förbannad..

Är det dej och din mamma han slänger ut?


   
SvaraCitera
Jeay_L

Stick fort som fasen, bestäm med någon släkting/kompis/bekant att ni kanske får bo där ett tag alternativt boka hotellrum, packa det mest nödvändiga och stick!


   
SvaraCitera