Aviseringar
Rensa alla

problem hemma (hjälp från soc?)


Geigerzähler:

så får hon ju skylla sig själv.

För att hon har en hemsk mamma och styvpappa? [confused]


   
SvaraCitera

Geigerzähler:

Hon är 20 och borde kunna ta studielån. [zzz] Men om det är så att hon inte går i skolan/jobbar/gör någonting öht så får hon ju skylla sig själv. [smile]

You make an Interesting point. Jobb är ju tyvärr inte så enkelt att få tag och tydligen ska hon börja till hösten...[confused]hmmm. Bottom line, samurai sword and slice the motherfucker xD


   
SvaraCitera

Chapter VIII:

Fast du står ju fortfarande skriven hos din mor och hennes fru, så att du skall ha flyttat hemifrån anser inte jag vara riktigt korrekt sagt.

Jag har inget rum/säng där, så jag anser att jag inte bor där. Träffar henne i princip aldrig, däremot så betalar hon ju underhåll (om än mycket motvilligt) så jag är ju inte direkt självförsörjande. Men skulle hon sluta betala så skulle jag väl få hora eller så, alt. skaffa ett extrajobb.


   
SvaraCitera

Geigerzähler:

Tycker inte om fullkomligt handlingsförlamade personer, herregud, är det så hemskt så borde hon väl ändå ha varit hos soc för längesedan och inte gjort en patetisk tråd på ett forum som definitivt inte kommer att ta henne ur det där hemmet...

Du behöver ju fortfarande inte kasta ur dig skit.


   
SvaraCitera

xsaosinx:

För att hon har en hemsk mamma och styvpappa? [confused]

För att hon inte har pluggat, gått till soc eller fixat ett jobb? [confused] Kan du inte läsa?

Netherlick:

ska hon börja till hösten.

Men kan väl sommarjobba ändå? Det finns alltid sommarjobb att få om man är över 18år och anstränger sig lite.


   
SvaraCitera

Geigerzähler:

Det finns alltid sommarjobb att få om man är över 18år och anstränger sig lite.

jadå men kanske inte så man kan försörja sig så pass länge


   
SvaraCitera

Netherlick:

jadå men kanske inte så man kan försörja sig så pass länge

[zzz][zzz][zzz] HON BÖRJAR JU STUDERA SEN = STUDIELÅN.


   
SvaraCitera

Geigerzähler:

[zzz][zzz][zzz] HON BÖRJAR JU STUDERA SEN = STUDIELÅN.

xD hur mycket pengar är studielån?[confused]


   
SvaraCitera

Netherlick:

xD hur mycket pengar är studielån?[confused]

ca 8000kr


   
SvaraCitera

Geigerzähler:

För att hon inte har pluggat, gått till soc eller fixat ett jobb? Kan du inte läsa?

Soc borde hon självklart ha gått till, men hon kanske inte har haft möjlighet att plugga eller skaffa jobb. Gillar verkligen inte din attityd, äckel


   
SvaraCitera

Geigerzähler:

ca 8000kr

de borde man ju klara sig med om man typ bor hos en kompis kanske? husvagn? 8000 tusen räcker inte så långt om man tänker lägenhets vis. Btw det beror ju på vilken del av Sverige man bor i oxå


   
SvaraCitera

xsaosinx:

Soc borde hon självklart ha gått till, men hon kanske inte har haft möjlighet att plugga eller skaffa jobb. Gillar verkligen inte din attityd, äckel

Har man inte haft möjlighet till det så borde man ha varit hos soc, annars så får man faktiskt skylla sig själv. De är ju som sagt inte tankeläsare. När man är 20år gammal så räknas man som vuxen och då bör man ta ett visst vuxenansvar.

Netherlick:

de borde man ju klara sig med om man typ bor hos en kompis kanske? husvagn? 8000 tusen räcker inte så långt om man tänker lägenhets vis. Btw det beror ju på vilken del av Sverige man bor i oxå

Man har inte råd att leva i lyx, men överleva gör man ju. Sen så får man ju hjälp av soc med lägenhet i den ålden, ibland.


   
SvaraCitera

Geigerzähler:

Sen så får man ju hjälp av soc med lägenhet i den ålden, ibland.

aaa visste kanske, som sagt soc är snåla jävla as 🙂


   
SvaraCitera

Netherlick:

aaa visste kanske, som sagt soc är snåla jävla as 🙂

Nja, vi har fått hjälp när vi har behövt. Den här månaden så fick min sambo låna 11.000kr som han ska betala tillbaka så fort han fått sin lön, det var inga problem.


   
SvaraCitera

Kontakta soc, de kommer ju garanterat hjälpa dig med tanke på vilken situation du befinner dig i [sad]

Geigerzähler:

Fail att bo hemma när man är 20, flytta.

Vilken dum och bitter kommentar.
Du kanske inte såg den delen om att hon ska börja studera till hösten och vill bo på internat/eller ha egen lägenhet? Dvs, flytta är exakt det hon vill, du hade inte behövt komma med det brillianta förslaget.


   
SvaraCitera