Aviseringar
Rensa alla

Problem hemma vad ska man göra????


Ämnesstartare

Hejsan jag har problem hemma med min pappa! han ställer grymt höga krav på mig i alla dess slag och de kan man ju ta men sen är det hans aggrisivitet och humör och jag vet inte vad jag ska göra åt saken.

Ibland blir jag tokig och tänker nej nu drar jag men sen lugnar man sig och det går ngn dag, sen tycker jag synd om honom.

Mamma och pappa skiljde sig nyss och det var pappa som tog mest illavids och vi är tre barn, jag bor hos pappa och en av dem andra bor hos mamma. den tredje syskonet bor mest hos mamma men även hos pappa min. JAG ÄR ÄLDST OCH FYLLER 18 NU..

Mitt problem är inte hur kasst det är hemma utan hur ska jag tänka och bete mig mot pappa när jag är arg och andra sekunden tycker synd om honom och vill inte lämna honom för då tycker jag så synd om han som sakt tidigare...

SNÄLLA SVARA OCH HJÄLP MIG HUR JAG SKA TÄNKA OCH BETE MIG SÅ VORE DET SNÄLLT!


   
Citera
Gifted

Du är 18, dags att flytta hemifrån.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gifted:

Du är 18, dags att flytta hemifrån.

Äru nå rolig du eller??? vafan troru de är de bästa de är ju omöjligt jag vet många som bor hemma upp till 20 år utan att de ska vara så här... jag ville ha svar på hur jag ska bete mig och vad jag ska göra... JAG VILL INTE BARA DRA FRÅN MINA BEKYMMER.

detta blev efter skilsmässan och allt... så jag vet allt att de kan vara bätttre!


   
SvaraCitera
Gifted

maxxdream:

jag ville ha svar på hur jag ska bete mig och vad jag ska göra.

Tja, jag har absolut ingen aning om hur du skall bete dig. Du kommer troligtvis inte få något vettigt svar här. Om du själv mår dåligt och far illa av det, så tala med ungdomsmottagningen/psykolog el dyl.


   
SvaraCitera

maxxdream:

SNÄLLA SVARA OCH HJÄLP MIG HUR JAG SKA TÄNKA OCH BETE MIG SÅ VORE DET SNÄLLT!

Svårt att säga, du berättar inte så mycket. Ställer han höga krav på dig får du säga åt honom att han får lägga ner med det för du orkar inte just nu, eller att du har egna krav och går efter dom.

Din pappa är nog ganska känslig just nu om dina föräldrar precis har separerat. Det kan förklara hans aggressivitet. Självklart är det jobbigt för dig att stå ut med det, men nu är du 18 år, och du tar hand om dig själv. Du får påminna dig själv hela tiden att "det är tillfälligt, han kommer må bättre om några månader, han har det bara svårt just nu, det har ingenting med mig att göra".

[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gråtande_själ:

Du får påminna dig själv hela tiden att "det är tillfälligt, han kommer må bättre om några månader, han har det bara svårt just nu, det har ingenting med mig att göra".

TAACK FÖR TIPSEN 🙂


   
SvaraCitera

maxxdream:

TAACK FÖR TIPSEN 🙂

INGA problem 🙂


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera