Aviseringar
Rensa alla

Problem med att ansluta till mitt internet (comhem) i flera veckor.


Ämnesstartare

Tjena! [bigsmile]

Som rubriken lyder har jag vart utan internet i tre veckor på min stationära PC. Jag har prövat allt för att få det att funka; startat om modemet, ställt in IP & etc manuellt, etc etc. Men inget funkar! Jag satte in ett nytt nätverkskort i helgen för att kolla om det funkade, men nej. Problemet är att när jag gör en en ipconfig /release i kommandotolken får jag meddelandet meddelandet : "An error occurred while releasing interface loopback pseudo-interface 1. The system cannot find the file specified."

Är det någon med erfarenhet som vet hur man fixar detta problemet? [rolleyes] Jag har absolut ingen aning vad problemet är. Jag skall försöka att installera en Microsoft .net framework uppdatering för att se om det är problemet, men som sagt så vet jag inte Det min ISP (Comhem) sa till mig är att det är fel på modemet. PCn är direktkopplad till modemet. Men när jag kopplar in laptopen till modemet, så har jag tillgång till internet.

Vore väldigt tacksam för svar, för jag tappar snart tålamodet och slänger ut burken snart [sad]

MVH [smile]


   
Citera

Starbucks:

: "An error occurred while releasing interface loopback pseudo-interface 1.

Du hanterar fel gränssnitt, du försöker konfigurera ditt loopback-interface (127.0.0.1)
Prova att utföra det grafiskt och se om det gör någon skillnad.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Du hanterar fel gränssnitt, du försöker konfigurera ditt loopback-interface (127.0.0.1)
Prova att utföra det grafiskt och se om det gör någon skillnad.

Hur gör man? är verkligen en loser när det gäller sånt här. [bigsmile]


   
SvaraCitera

Starbucks:

Hur gör man? är verkligen en loser när det gäller sånt här. [bigsmile]

Sitter inte vid en windows-burk för tillfället men ska försöka.
kontrollpanelen->nätverksanslutningar->högerklicka på anslutningen som hör till det rätta nätverkskortet->egenskaper->tcp/ip-> här kan du göra ip-inställningar, så som dhcp och statisk ip.

Då du högerklickar på anslutningen så kan du välja reparera så tror jag att den begär en ny ip.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

kontrollpanelen->nätverksanslutningar->högerklicka på anslutningen som hör till det rätta nätverkskortet->egenskaper->tcp/ip-> här kan du göra ip-inställningar, så som dhcp och statisk ip.

nu sitter jag iofs på vista på både laptopen och den stationära. när jag diagnostiserat och fått alternativet att få en ny ip-adress automatiskt och klickar på det, så går det inte. vet inte varför. Jag får som sagt ett nytt modem imorgon men det ska ju inte vara problemet då jag har internet på laptopen när jag väl kopplar in det. [sad]


   
SvaraCitera

Starbucks:

vista

Du är körd, sorry.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Du är körd, sorry.

vad menar du?


   
SvaraCitera

Starbucks:

vad menar du?

Att jag inte kan hjälpa dig för jag vägrar ha med vista att göra, och vista krånglar oftast helt utan anledning.


   
SvaraCitera

ring nån som kan [party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

alltså, när jag kollar så står det att jag inte har ngn gateway, vilket självfallet gör att jag inte kan ansluta till internet. Det står också att jag har en IPadress på 169.254.x.x.x , vilket är en IPadress som är från windows och inte från ISP, vilket gör att jag bara kan ansluta till lokalt nätverk. ping localhost maybe? eller skriva in modemets IP 192.168etcetc i webbrowsern?


   
SvaraCitera

enhimmelskdrog:

ring nån som kan [party]

polia.[y]


   
SvaraCitera

je taime:

polia.[y]

[party]
eller 118 118/118 800 eller vafan det är.


   
SvaraCitera

enhimmelskdrog:

[party]
eller 118 118/118 800 eller vafan det är.

precis, svårare än så är det ju inte, vad är problemet liksom.[shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hjälpte en kompis med ett likande problem ganska nyss. och i det fallet var det hennes brandvägg(nod32 tror jag) som hade blockerat all tillgång till internet + nätverk då man avaktiverade brandväggen så fungerade det.

då jag kom på vad problemet var så svor jag ganska länge och bestämde mig för att aldrig röra en windowsdator mer.


   
SvaraCitera
Åtta

fragetacknet:

då jag kom på vad problemet var så svor jag ganska länge och bestämde mig för att aldrig röra en windowsdator mer.

Alltså, inte för att jag på något sätt ifrågasätter ditt beslut att inte använda Windows mer, men jag vet inte riktigt om du kan skylla på Windows när det var en tredjepartsmjukvara som skapade problemet.


   
SvaraCitera