Aviseringar
Rensa alla

Problem med att få igång DotA.


Ämnesstartare

Hej, efter ett års uppehåll så har jag bestämt mig för att spela dota igen, som single player. Jag har laddat ner den nyaste mapen men hittar den inte någonstans i spelmenyn. När jag väl trycker på DotA ikonen på skrivbordet så kommer det upp en worldeditor, men det står att jag har inte tillräckligt med minne.

Finns det någon själ här på UM som vet vad problemet är, trots min dåliga beskrivning?

Tack på förhand. [bigcheers]


   
Citera
Ämnesstartare

Den ska du ju lägga in i wc3 mappen maps/downlaods
Om du kör me AI-singleplayer, så vet jag inte om man har fixat buggen med att man inte kan lira mer än 3 vs 3 för det buggar sig annars


   
SvaraCitera
Tyrael

hahaha du är så jävla dålig på datorer att du inte bör närma dig en.
^ det var bara vad alla tänkte när de läste ditt inlägg

annars: Du måste lägga in .w3x filen i din Maps-katalog (något i stil med C:\Program Files\Warcraft III\Maps\Download)

När du lagt den där startar du Warcraft 3 och skapar ett custom game där du kan välja kartan under Download.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tyrael:

hahaha du är så jävla dålig på datorer att du inte bör närma dig en.

Jag är sjukt jävla kass på datorer ja. 🙂 Men finns ingen Warcraft III\Maps\Download. När körde med windows xp så fanns det, men inte i Vista tydligen. Eller är det min okunnighet som spökar här också? 🙂


   
SvaraCitera

du måste uppgradera till senaste versionen av ec3, 1.24c


   
SvaraCitera
Tyrael

Fuhrer2:

Warcraft III\Maps

Den behöver inte ligga i just Downloads, det kommer en sån folder just när du laddat ner en karta på Battle.net, annars är det bara att skapa katalogen alternativt lägga den i Maps.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tyrael:

Den behöver inte ligga i just Downloads, det kommer en sån folder just när du laddat ner en karta på Battle.net, annars är det bara att skapa katalogen alternativt lägga den i Maps.

Nej, märkte det. 🙂 Men det enda problemet nu är när jag klickar på DotA-allstars i spelmenyn så händer ingenting alls. Vet du vad problemet kan vara?


   
SvaraCitera
Tyrael

Fuhrer2:

Nej, märkte det. 🙂 Men det enda problemet nu är när jag klickar på DotA-allstars i spelmenyn så händer ingenting alls. Vet du vad problemet kan vara?

Vart menar du? Du måste välja mappen, sen trycka create game eller något sådant. Ta en screenshot där du fastnar (print screen) så kanske jag förstår bättre.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tyrael:

Vart menar du? Du måste välja mappen, sen trycka create game eller något sådant. Ta en screenshot där du fastnar (print screen) så kanske jag förstår bättre.

Alltså det stannar när man ska typ trycka på start game.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

där


   
SvaraCitera

Du måste ha senaste wc3-versionen för att kunna öppna mapar större än en viss gräns (minns inte vilken, men dota har passerat den).


   
SvaraCitera

Börja spela HoN istället [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

LOOOOOOOOOOOOOOOOOOLLLLLLLLLLLLLLLLL, IAM INVINSIBLE, is all i have to say


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Garena.com


   
SvaraCitera