Aviseringar
Rensa alla

problem med att prata med folk.... hjälp mig tack


Ämnesstartare

hej...

nu på sista tiden har jag kommit på ett litet problem jag har.. ex: om jag sitter på bussen och små pratar med en kompis så vi sitta och prata ett bra tag men sen efter ett tag så tar prat ämnet slut och så blir det bara tyst. samma sak om jag pratar med en tjej. via msn eller telefon. så jag undrar lite över hur man kan för länga pratet, är det jag som är feg och inte vågar prata? eller är det nått annat? :S plz skriv några hjälpande meningar <3 hoppas ni förstår mitt problem... <3


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

spola fram livet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Finns en miljard saker att prata om. Bli intresserad av politik och dra upp en diskussion så fort det blir tyst, brukar bli livat. Speciellt om man kan slänga sig med lite kontroversiella åsikter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Snacka om musik?
UM?
[rolleyes][tard]


   
SvaraCitera

Tänk inte så mycket på vad du ska säga bara säg det:P


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sluta med dator


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alla har samma problem. Det gäller bara att våga prata om något du tycker är intressant istället för att hela tiden försöka säga det som är "rätt" eller "naturligt". Det är då det bli krystat. Bara prata på.


   
SvaraCitera
Hando

Pinsam tystnad is the shit


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

När sånt händer mig brukar jag referera till egna erfarenheter och händelser. Kan vara vad som helst egentligen, bara man säger något.
ex
Åhh, när jag var lite och var på mitt landställe så...
Igår när jag gick ner till ica så såg jag världens jävla cp... osv osv


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det känns som om jag inte kan utveckla samtalet riktigt... tack för alla bra svar!!!!!! <3


   
SvaraCitera

Vill du prata är det bara att prata, vill du inte så... ja.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du är inte ensam. 😛


   
SvaraCitera

Det är ju ett vanligt inslag. Sånt händer jämt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

när jag pratar med en kompis och samtalsämnena tar slut brukar jag plocka upp mp3n ur fickan och lyssna på musik istället [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

är väl bara att slumpa ord? [y]


   
SvaraCitera