Aviseringar
Rensa alla

Problem med benhinnorna - slippa lumpen?


Ämnesstartare

Jag har haft stora problem med mina benhinnor de senaste åren. Även problem med en muskel som sitter vid benhinnorna (vet inte vad den heter). Jag har t ex inte sprungit på ca 3år för att jag får ont. Om jag t ex är sen till tåget och springer för att hinna med den får jag ont i benhinnorna.
Går jag länge och långt kan jag få ont också.

Jag har gjort nästan allting man kan göra. Fått massage och vilat. Naprapaten har ingen aning om varför det inte går över. Jag har fått sluta på fotboll och innebandy som jag spelade på elitnivå på för att jag inte kunde springa 🙁

Iallafall, fick hem ett brev för några veckor sen om lumpen. Skulle gå in på en hemsida och fylla i massa saker. När man skulle fylla i om man hade problem med sina fötter, armar eller rygg tex så fanns inte benhinnor med. Så jag kryssade i att jag inte hade några problem med något.

Men jag har ju problem med mina benhinnor. Kan ju inte springa. Så jag undrar bara vad jag ska göra. Ska jag skicka in ett mail om att jag har problem med benhinnorna och inte kan springa? Ingen stor lust att åka på mönstring (tror de heter så) och inte kunna springa eller gå.

Jag vill göra lumpen men jag kan somsagt inte springa. De ser inte direkt ljust ut för mig att jag kommer kunna börja springa innan lumpen. Och om jag nu kan springa innan lumpen, vad händer om jag får skitont under lumpen?

Så vad ska jag göra? Skicka in ett mail och förklara eller säga de på mönstringen?

Hoppas ni fattar problemet =D


   
Citera
Ämnesetiketter
kachin

Ruze:

Hoppas ni fattar problemet =D

jag fattar [y] tråkigt det där =/

tycker skicka mejl låter som ett bra alternativ, och om du ändå måste mönstra, övertala dem där att du absolut inte kan och ev hitta på nåt mer som gör att du inte kan göra lumpen :)))


   
SvaraCitera

Ruze:

Hoppas ni fattar problemet =D

Ring dem så kanske du får skicka läkarintyg. Jobbigt att åka dit i onödan...


   
SvaraCitera

Hur gammal är du? Värnplikten ska ju skrotas väldigt snart.


   
SvaraCitera

Ruze:

Jag vill göra lumpen men jag kan somsagt inte springa. De ser inte direkt ljust ut för mig att jag kommer kunna börja springa innan lumpen. Och om jag nu kan springa innan lumpen, vad händer om jag får skitont under lumpen?

Jag antar att frågorna du syftar på är lämplighetsundersökningen och att du då borde vara 92:a.

Värnplikten hinner fasas ut (tas bort) innan du får möjligheten till att göra lumpen, dock du kan söka frivilligt och bli kontraktanställd soldat.
Om du överhuvudtaget blir kallad till mönstring (få 1992or blir kallade) så är problem liknande ditt inte meriterande, du blir med största sannolikhet hemskickad. Men om du är interesserad att arbeta inom Försvarsmakten finns det i dagens läge ett antal andra sätt, utöver lumpen.

Jag rekomenderar att du går in på www.lumpen.nu Där kan du få reda på mer.[smile]


   
SvaraCitera

kan du inte springa blir du garanterat inte antagen


   
SvaraCitera

Benhinnor en del utav benen? dvs du borde ha kryssat i det.


   
SvaraCitera

Det lär nog inte vara några problem min polare fick inte vara med för att han hade blivit mobbad från första till tredje klass. Han är hur vältränad som helst med.


   
SvaraCitera

Det är ett brott du har gjort så det går nog uttåt ändå.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vapen vägra?[bigsmile]


   
SvaraCitera

Ruze:

Så vad ska jag göra? Skicka in ett mail och förklara eller säga de på mönstringen?

gå dit, först gör du IQ-test och sedan går du till en sjuksökterska. säg ditt problem och du skickas hem. du får gå hem redan vid 10 på morgonen


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera