Forumet - problem med datorn.

problem med datorn.

132 0 22
hej. här om dagen så skulle jag hjälpa en polare med sin dator. deras familj skulle byta nätverkskort, och jag skulle hjälpa dom. när jag hade tagit bort nätverkskortet och skulle starta datorn gick allt bra till DET ska stå loding Vista men istället står det missing operativ system. Vad ska jag göra? det är kris, de e en sak ifall det är min dator men det e de ju inte!

Spana också in:

aristoteles:

Jag är inte säker på hur det funkar men som jag har fattat det får du inte byta hårdvara då du kör med en OEM-licens som de troligen gör, utan måste registrera om sitt operativ efter att ha talat med MS-support?

Lite hårdvara får man byta. Har bytt både minnen och hårddisk utan problem, men byter man för mycket kan det bli stopp...
aristoteles:

Prata med Asus, fråga om garantin gäller, har du tur fixar dom den. Samtidigt tycker man att de får skylla sig själv då de släpper lös randon pojkar i sina datorer.

dom har köpt datorn av en snubbe som lämnat in den till en firma o byggde upp den? Men ifall att jag köper ett nytt! o det sätts in o då. kommer något försvinna? behöver jag installera om vista igen eller?