Aviseringar
Rensa alla

Problem med div saker angående sex


Ämnesstartare

Det är så här att jag har vissa problem när det gäller att ha sex med min pojkvän vilket beror på två saker, en våldtäkt och ett missfall, båda 8 resp 2 år sedan. Varför våldtäkten försvårar själva sexet antar jag att jag inte behöver skriva men missfallet försvårar det hela genom att jag är rädd för att bli gravid (trots preventivmedel) och att återigen få ett missfall. Sedan undrar jag hur man ska komma över sådana här saker för det verkar inte jag kunna göra och till sist undrar jag om jag bör tala om för den kille som var pappa till det barnet jag fick missfall med att jag var gravid och fick ett missfall?

Tackar för svar.


   
Citera

Pale Enchantress:

sist undrar jag om jag bör tala om för den kille som var pappa till det barnet jag fick missfall med att jag var gravid och fick ett missfall?

Prata med psykolog, en massa terapi. Eller också så kan man förtränga allting och låtsas vara normal. Det fungerar men det kommer igen sen och då blir det nog bara värre än vad det var ifrån början. Ett spännande sätt att leva på med andra ord 🙂

Ja, du kanske ska berätta. Har ni bra kontakt? Det finns väl inget egentligt syfte med att berätta för honom om han bara var någon som du låg med och sedan råkade bli gravid med. Om han inte ens vet att han var pappan. Men det kanske skulle kunna vara bra för dig att få stöd ifrån honom också om det är möjligt?

Dessutom så kanske han skulle vilja vetat..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kan ju vara värt att prata med en psykolog. Annars, återupplev våldtäkten, fråga dig vad som var det hemska, och fråga dig själv om det är någon skillnad på då och nu.

Ifall du inte vill ha sex med honom lär det ju vara svårt. Då bör du vänta och ta det lugnt. Oralsex kanske är en tillfällig lösning? Annars prata med din pojkvän om hur du känner inför det hela, så han åtminstone förstår.

Det var åtta år sedan, det kommer gå bra, och du kommer komma över det. Du får helt enkelt ta det lugnt och inte stressa tills dess bara. 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

HighParadise:

någon som du låg med och sedan råkade bli gravid

Nja vi var gifta men vi har ingen direkt kontakt nu.

Anarkandi:

Annars prata med din pojkvän om hur du känner inför det hela, så han åtminstone förstår.

Jodå han vet.

HighParadise:

Prata med psykolog,

Står i kö och har gjort det ett tag.

Anarkandi:

Kan ju vara värt att prata med en psykolog.

Står i kö och har gjort det ett tag.


   
SvaraCitera

Pale Enchantress:

Nja vi var gifta men vi har ingen direkt kontakt nu.

Tror du att du skulle få ut något utav att prata med honom?
Skulle han kunna vara ett stöd för dig i det som du går igenom?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

HighParadise:

Tror du att du skulle få ut något utav att prata med honom?
Skulle han kunna vara ett stöd för dig i det som du går igenom?

Nja jag vet inte men jag vet att han väldigt gärna ville ha barn och så och trots att han gjorde ett par mkt dumma saker mot mig så är han ju inget svin rakt igenom så att säga.


   
SvaraCitera

Pale Enchantress:

Nja jag vet inte men jag vet att han väldigt gärna ville ha barn

Om jag hade suttit i din sits skulle jag nog inte berättat för honom. Om han ville ha barn och du fick missfall så kan han bli sjukt ledsen.
Låter fördjävligt, det tycker jag med, men det man inte vet lider man inte av .. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

woaaaah:

Om jag hade suttit i din sits skulle jag nog inte berättat för honom. Om han ville ha barn och du fick missfall så kan han bli sjukt ledsen.
Låter fördjävligt, det tycker jag med, men det man inte vet lider man inte av .. [sad]

Fast iof fick jag missfallet pga depression av att han hade varit otrogen mot mig i två år :S


   
SvaraCitera

Pale Enchantress:

Fast iof fick jag missfallet pga depression av att han hade varit otrogen mot mig i två år :S

shit .. Jag beklagar verkligen. Hade också en kille som va otrogen mot mig - dock "bara" ett halvår men .. [sad]
Men jaa, eftersom att ni inte har så bra kontakt nu så kanske det inte är någon vidare idé att ta upp den pga detta.
Men det är bra om du pratar med en psykolog/kurator elr något i den stilen som är "profisionell". Var noga med bara att du känner förtroende för personen du pratar med. Jag har själv gått hos kurator i 6 år och har aldrig rriktigt hittat någon som jag tycker är bra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

woaaaah:

Men det är bra om du pratar med en psykolog/kurator elr något i den stilen som är "profisionell".

Som jag sagt till personer ovan så står jag i kö till psykolog, dock inte för detta utan pga av mina två personlighetsstörningar.

Jag beklagar att du med har haft ett förhållande med ett svin.


   
SvaraCitera

Pale Enchantress:

Som jag sagt till personer ovan så står jag i kö till psykolog, dock inte för detta utan pga av mina två personlighetsstörningar.

Men du kan prata om detta med den psykologen också, eller har jag helt fel nu?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

woaaaah:

Men du kan prata om detta med den psykologen också, eller har jag helt fel nu?

Jo det lär jag nog kunna.


   
SvaraCitera

Pale Enchantress:

Jo det lär jag nog kunna.

Men det är bra, om du nu vill och känner för att ta upp det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Annars, återupplev våldtäkten,

[chocked] ja man ska utmana sina fobier [tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pale Enchantress:

Som jag sagt till personer ovan så står jag i kö till psykolog, dock inte för detta utan pga av mina två personlighetsstörningar.

Personlighetsstörningar verkar vara en populär diagnos, det har jag med. Jag fick höra att personlighetsstörningen inte fanns något att göra åt, det kanske spontant blev bättre. Så hur ska du terapia bort dem?

Ibland kan man ju börja bete sig konstigt pga av saker som tynger en och det kan uppfattas som ett stört beteende, men kanske mår man bara sjukt dåligt. Om man börjar må bättre kanske störningarna går till sig.

Jag fick bla schizoid personlighetsstörning (har inget med schizofreni att göra, ja du vet kanske) men sedan hastigt o lustigt så gällde inte den diagnosen längre. Så det kan ju bara vara att jag betedde mej så under den perioden i livet.
Dessutom vad är borderline och vad är PTSD-symptom, saker kan gå in i varandra.

Jag tycker bara det vore skevt om man fokuserade på fel sak, att få "borderlinehanteringshjälp" om man inte ens har borderline och kanske behöver hjälp att bearbeta saker istället för att inte vara så hysterisk i humöret.
Tycker det var så för mej förut, fick autism diagnos och hjälp mot det. Men det hjälpte inte speciellt, eftersom jag aldrig tror jag hade det från början. Förlåt att jag svamlar i din tråd, hoppas du får en bra psykolog.


   
SvaraCitera