Aviseringar
Rensa alla

Problem med en matteuppgift! HJÄLP!


Gifted

Tözen:

dock skulle jag bara räkna på volymen och inte med densintet,även jag kan men jag har inte d mönstertänkandet att d skulle gå. >_<

Hm?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gifted:

Hm?

mönstertänkande att komma på att det går att räkna ut med densiteten.


   
SvaraCitera
Gifted

Tözen:

mönstertänkande att komma på att det går att räkna ut med densiteten.

Ah.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gifted:

inga problem...

[y]

Gifted:

Man kan lösa det som en trippelintegral också, men det kanske är lite overkill...

Möjligt. [rolleyes]

Yingyang psycho:

Och det finns folk som tror på anarki...

Huh?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

matte äger hade NP i matte C i onsdags [bigsmile][bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

senda:

matte äger

nej, matte suger. Så sjukt tråkigt.


   
SvaraCitera

Vilken årskurs? ^^


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Irresiistible:

nej, matte suger. Så sjukt tråkigt.

näää de e fett intressant och spännande och roligt[bigsmile][bigsmile][bigsmile][bigsmile][bigsmile][bigsmile][bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

five squared:

Vilken årskurs? ^^

9:an, grundskolan så klart.


   
SvaraCitera

Irresiistible:

9:an, grundskolan så klart.

Blä, vill minnas att grundskolematten var galet tråkig. Eller nä, det vill jag förstås inte men har inte lyckats förtränga det än [rolleyes] Men det blev roligare i gymnasiet!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

five squared:

Blä, vill minnas att grundskolematten var galet tråkig.

Det är den också, usch jag gillar verkligen inte matte. [cute]

five squared:

Men det blev roligare i gymnasiet!

Verkligen? [rolleyes] Jag har hört att det är mkt mkt svårare, vilket innebär att det är mkt mkt tråkigare.. [zzz]


   
SvaraCitera

Irresiistible:

Det är den också, usch jag gillar verkligen inte matte. [cute]

Gjorde inte jag heller upp till halva 6:an, samt mellan halva 7:an och hela 9:an. Och jag gick i matteklass i högstadiet [ops]

Irresiistible:

Verkligen? [rolleyes] Jag har hört att det är mkt mkt svårare, vilket innebär att det är mkt mkt tråkigare.. [zzz]

Just därför jag tycker det blev roligare. I nian gjorde jag inte ett skit på lektionerna, utan satt bara och snackade, men fick ändå alla rätt på 3 av de 4 proven (exkl. nationella) det året.
Nu på gymnasiet (B-kursen) är det inte riktigt lika illa, för även om jag bara fått VG på ett av proven i år (MVG i resten) så är det lite utmanande iaf [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

five squared:

Just därför jag tycker det blev roligare.

ucsh nejnej, det är bara roligt när det är lätt och man kan allt. [no-no]

five squared:

Nu på gymnasiet (B-kursen) är det inte riktigt lika illa, för även om jag bara fått VG på ett av proven i år (MVG i resten) så är det lite utmanande iaf [y]

[surprised][censur]
Du är definitivt ett sånt där "matte-barn". Såna som tycker matte är tråkigt när det är lätt, men kul när det är för svårt. [no-no]


   
SvaraCitera

gedig [no-no] simpelt[no-no]


   
SvaraCitera

Irresiistible:

ucsh nejnej, det är bara roligt när det är lätt och man kan allt. [no-no]

Inte i längden, inte när ALLT är för enkelt så man bara sitter och har tråkigt. Skönt ibland men tråkigt att vara understimulerad när man skriker efter stimulans.

Irresiistible:

[surprised][censur]
Du är definitivt ett sånt där "matte-barn". Såna som tycker matte är tråkigt när det är lätt, men kul när det är för svårt. [no-no]

Inte fööör svårt, det ska vara en utmaning men inte oöverkomligt. En bra lärare är också ett måste. Men ja, jag är ett mattebarn, nörd - and proud of it [party]


   
SvaraCitera