Aviseringar
Rensa alla

Problem med hål i örat


Ämnesstartare

Hallå där! Gjorde en användare här enbart för att få svar på en snabb fråga. Det är så att jag gjorde hål i örat för några dagar sedan. Smycket jag fick ha var inte det vackraste om jag säger så. Då tänkte jag byta till något annat, det blev någon halvmånsliknande vit sak som jag antar är till för att töja ut hålet med.
Tänkte att det var samma material som läksmycket så det är väl skitsamma. Nu till frågan: Kan jag använda denna som läksmycke? Om jag bara håller rent med sårrengöring varje morgon/kväll osv.
Bifogar en bild på hur det ser ut.

Om det inte går, kan jag möjligtvis klara natten utan att dra på mig en infektion?

Väldigt tacksam för svar, och ja, jag vet att det är jävligt dumt gjort men jag blev väl för ivrig:O(Mitt första läksmycke är borta nu)

ÄNDRAT 2010-02-23 23:06


   
Citera

Av någon anledning såg det ut som att det var en naken kvinna på bilden när den var förminskad.


   
SvaraCitera

Ser ut som en larv, hmm


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Frågan är väl vad det är för material i smycket du tänkte använda. Vet du det? Oäkta metall och sån skit är ju inte jättebra, speciellt om du är allergisk..
Det såg ju iofs ut att kunna vara plast/ben/trä eller nåt. Men det går att använda nästan vilka smycken som helst, vissa bättre än andra så klart. Det viktiga är att du håller koll på det, är noga med att rengöra osv. Och om det inte känns bra, blir inflammerat eller nåt så tar du ur det direkt.

Jag har varit kass på att ta hand om mina hål, bytt smycken för tidigt, använt fel smycken osv. Men sen har jag den turen att jag inte är allergisk och min kropp tar hand om sig själv rätt bra, så jag har aldrig haft några problem ändå. Sen är det ju väldigt individuellt, en del får problem direkt och kan inte ha i smycken alls, medan andra kan göra vad som helst utan att det blir jobbigt.

Men som sagt, bara du håller koll på det och tvättar bra varje dag så borde det inte vara några problem.
Lycka till ^^


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack så hemskt mycket! Det är någon form av plast, det är jag säker på.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera