Aviseringar
Rensa alla

Problem med ip. adress...


Ämnesstartare

Hej!

Jag råkar ha exakt samma ip. adress som min plastpappa och vi är på samma nätverk. Kan han se vilka sidor jag är inne på och om ja, hur raderar jag historiken?


   
Citera
Åtta

Om han har tillgång till ditt användarkonto på din dator så kan han se historiken, ja. Rent teoretiskt så kan han även logga nätverkshistoriken via er router, men det gör han förmodligen inte.

Hur du raderar historiken beror på vilken webbläsare du använder.


   
SvaraCitera
Tyrael

Galdior:

Kan han se vilka sidor jag är inne på

ja, det är möjligt

Galdior:

hur raderar jag historiken?

det funkar inte så.


   
SvaraCitera

min farsa e samma sak för mig, försöker kolla min historia på internet. men lycka till jag är bakom sju proxys!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dyngbög:

min farsa e samma sak för mig, försöker kolla min historia på internet. men lycka till jag är bakom sju proxys!

Vad är proxys, hur använder jag dem och var hittar jag dem?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Porrsurfa är att synda[no-no]


   
SvaraCitera

Galdior:

Vad är proxys, hur använder jag dem och var hittar jag dem?

vet inte min hacker kompis fixade åt mig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Galdior:

Vad är proxys, hur använder jag dem och var hittar jag dem?

Proxys är program som ger dig ett annat IP än ditt riktiga. Om du t.ex är inne på en sida och är ansluten via en proxy så ser ägarna till sidan proxyns IP och inte din riktiga. Finns dock inte så mycket bra proxys som är gratis utan de flesta är betaltjänster.

Här har du en sida med gratis, sk webproxies.

http://www.publicproxyservers.com/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Duke:

Proxys är program som ger dig ett annat IP än ditt riktiga

En proxy är precis vad det låter som. Du låter din traffik gå via en extra nod för att sedan mynna ut där.


   
SvaraCitera

dyngbög:

min farsa e samma sak för mig, försöker kolla min historia på internet. men lycka till jag är bakom sju proxys!

*facepalm*

Ifall han sitter på samma subnet som du är det skit samma om du går igenom över 40 000 miljarder proxies.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om man är i ett samma nätverk så har man naturligt vis samma ip. Det gör inte saken att man kan kolla av historiken. Men om man har en och samma dator och samma konto på datorn så är det självfallet att man kan checka av historiken, det ända du behöver göra är CTRL + ALT + DEL
Detta funkar på de flesta iaf Firefox och Chrome som jag använder...

Detta är överklass. (Om ingen expert slösa inte bort tid...)

Han kan ju också som "åtta" logga in i Routern och se, men det beror helt enkelt på inställningarna. För att kolla din Router så måste du ha en gateway som alla har

Kör --> CMD. Skriv in ipconfig /all. Sedan ska du leta upp gateway.

Default Gateway . . . . . . . . . : xxx.xxx.x.x

Detta kommer efterlikna IPv4.

Sedan ska du bara skriva in det i Adressfältet. Det kommer komma en ruta med Användarnamn och password. Oftast är det inget på användarnamnet och bara pass på routern, du kan checka din originella Router användarnamn och password på: http://www.routerpasswords.com/

Detta är ett privat IP för LAN kan man ju säga. Jag kan ha fel på något av detta, ganska länge sen jag läste sånt...

P.S: Varför jag skrev så mycket? Hade tråkigt :D, Lycka till förresten


   
SvaraCitera