Aviseringar
Rensa alla

Problem med koncentration


Ämnesstartare

Jag har väldigt svårt att koncentrera mig, eller ens bry mig om skolan över huvud taget, periodvis. Jag vet inte varför, och jag blir ofta besviken på mig själv när jag väl inser att jag inte gör någonting på en hel dag. Jag skolkar inte och så, utan mest bara arbetar inte, surfar runt och snackar med folk. Jag går i sista terminen av nian så det börjar bli viktigt nu, med slutbetyg och allt. jag har ganska bra betyg (225 poäng) men grejen är den att jag ofta blir orolig att jag kommer sänka mig i flertalet betyg vid slutet av terminen. Ibland kan jag vara väl koncentrerad och ha bra dager, men överlag är det skit. Någon som har tips på hur jag kan hålla fokus osv.


   
Citera

Om du inte tänkt bli astronaut eller nått så spelar inte betygspoängen från grundskolan någon större roll, men ja försök koncentrera dig medelst viljekraft


   
SvaraCitera

Jag har svårt att koncentrera mig i skolan och har 0 motivation i skolan. Istället för att jämra mig så accepterar jag att jag helt enkelt inte är gjord för sånt.


   
SvaraCitera

UngeHerrAnarki:

Jag har väldigt svårt att koncentrera mig, eller ens bry mig om skolan över huvud taget, periodvis.

Har exakt samma problem. Jag har löst det genom att berätta för min kille och några tjejkompisar som är bra på att plugga. Så nu håller dem lite koll på mig lol, typ bestämmer tider vi skall plugga och sånt. Jag är liksom inte korkad och när jag väl sitter med böckerna lär jag mig ganska fort och bidrar ganska mycket på grupparbeten och sånt, men jag är väldigt lättdistraherad och tappar intresset snabbt om jag måste göra saker ensam.

Är också sjukt dålig på att planera och hålla koll på provdatum och sånt så min kille har gjort en stor färgglad kalender med alla provdatum och sånt lol [blush]


   
SvaraCitera