Aviseringar
Rensa alla

Problem med näspiercing


Ämnesstartare

För ca. 1,5 månad sedan piercade jag näsvingen (hos seriös piercare så klart) och jag har varit duktig med att tvätta med piercingtvätt och så. För ca. en vecka sedan började området kring piercingen att bli rött och det har sedan igår utvecklats till en liten blodblåsa. Jag bestämde mig för att ta ut piercingen nu ikväll. Är det någonting speciellt jag ska tänka på nu när det ska läka? det verkar inte vara infekterat, för det gör inte ont. Utan det blöder bara. Tacksam för snabb hjälp!

Bild på eländet. Det ser ut som en liten bubbla till formen, och mycket röd till färgen. ca. 1,5-2 mm bred och sticker upp ca. 1,5-2 mm.

piercing näsa.jpg


   
Citera
Ämnesstartare

Mitt ögonbryn blev likadant, inte ont men en ful blodblåsa. Min systers näsvinge blev likadan. Vad jag vet försvinner det bara om man tar bort piercingen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Egyptologen:

Mitt ögonbryn blev likadant, inte ont men en ful blodblåsa. Min systers näsvinge blev likadan. Vad jag vet försvinner det bara om man tar bort piercingen.

Ok, jag är så fruktansvärt orolig att det ska vara en keloid. Det är liksom en klump inuti hålet. Jag har tagit ut smycket nu i alla fall.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

misfits:

jag är så fruktansvärt orolig att det ska vara en keloid

Är nog ingen fara. Har som sagt varit med om samma sak.
Ta ut smycket och gör om piercingen om du verkligen vill ha den.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Egyptologen:

Är nog ingen fara. Har som sagt varit med om samma sak.
Ta ut smycket och gör om piercingen om du verkligen vill ha den.

Har läst runt en massa och det verkar som att hur många människor som helst har haft problem med näspiercing, så jag vet inte om det känns riktigt värt att ha en. Har aldrig haft några problem med mina andra piercingar liksom ^^

Men jag springer iväg till piercaren i morgon och kollar upp det för säkerhets skull.


   
SvaraCitera

Tvätta med sprit runt om det vätskar. Det funkade för mig när jag hade likande.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

misfits:

det verkar som att hur många människor som helst har haft problem med näspiercing

Har haft tre stycken, men aldrig haft problem. Det är individuellt.
Men ta ut den. Den kanske kan läka, men det är liten chans. I alla fall enligt min erfarenhet. Lika bra att ta bort fanskapet och göra om det.


   
SvaraCitera

*liknande!!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Tvätta med sprit runt om det vätskar. Det funkade för mig när jag hade likande.

Men sprit är väl inte bra att tvätta med? Tänker att det är väldigt uttorkande. jag har tvättat med piercingtvätt iallafall.

Egyptologen:

Har haft tre stycken, men aldrig haft problem. Det är individuellt.
Men ta ut den. Den kanske kan läka, men det är liten chans. I alla fall enligt min erfarenhet. Lika bra att ta bort fanskapet och göra om det.

Tog ut den för drygt 2 timmar sedan nu så ^^


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

misfits:

Tog ut den för drygt 2 timmar sedan nu så

Bra! Kör på det.


   
SvaraCitera

misfits:

Men sprit är väl inte bra att tvätta med? Tänker att det är väldigt uttorkande. jag har tvättat med piercingtvätt iallafall.

Om det vätskar mycket så är det bra, tror jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Om det vätskar mycket så är det bra, tror jag.

Ok, har ingen sprit hemma i och för sig ändå 😛 Men ja, går till piercaren imorgon och ser vad han säger. Jäkla problem >:(


   
SvaraCitera

misfits:

Ok, har ingen sprit hemma i och för sig ändå 😛 Men ja, går till piercaren imorgon och ser vad han säger. Jäkla problem >:(

Lycka till, det kommer nog att gå bra!


   
SvaraCitera

Att ta ut piercingen hjälper knappt, men du kunde tagit kortisonkräm på, då försvinner det direkt. hade också blodblåsa på min förra piercing, tyckte också min förra piercare var seriös. men denna gångven då jag var hos en annan, fan va bra han var istället. jag har slagit mig på näsan hårt nu 3 mån efter jag tog den, badat i badhus 2 ggr med 1 dags mellanrum och den har inte cpat ändå, småslarvat med tvättningen med. brukar tvätta 1gång per dag annars men kör mest varmt vatten nu. har iallafall inte fått en enda röd ful blåsa denna gången, inte heller sårskorpor eller rött runt, lite kanske. men det var i helgen då jag smällde till stackarn..

HM? och hon jag piercade hos i k-hamn jobbar tydligen inte där längre, undra varför [cool]
aja, kortisonsalva hjälper mot sånt. synd du tog ut den, för dom växer ihop jäkligt snabbt. den förra näspiercingen jagh ade ramlade ut i sömnen också med en vanlig sån nässkruv. på morgonen var den totalt igenväxt.
denna har inte ramlat ut, men han böjde till den rejält så den ser ut som ett L istället , pinnen.

måste bara säga att jag är ingen kladdfia som skiter i sin piercing egentligen, slarvar bara nu senare för jag haft den 3 mån o den verkar må bra ändå. men så fort den mår lite dåligt, så tvättar jag den 2-3 ggr om dagen [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tänkte bara uppdatera lite och berätta att det har gått bra! Hålet har läkt jättefint och det syns bara en liten prick där nu!

lemuu:

tyckte också min förra piercare var seriös.

Han jag piercade mig hos har piercat sedan 1995 och är väldigt välkänd, så jag skulle misstänka att jag bara hade otur!


   
SvaraCitera