Aviseringar
Rensa alla

Problem med ögonbryn


Ämnesstartare

Yo!

Piercade ögonbrynet för ca två månader sen och fanskapet vägrar läka.
Jag har en blod-/varblåsa bredvid varje hål, men den ömmar inte. Det ser bara jävligt fult och äckligt ut.

De första veckorna såg den fin ut, men så blev jag sjuk och det har hållit i sig i ca en månad. Detta har naturligtvis påverkat piercingen.

För några dagar sen började jag mumsa antibiotika, och piercingen började se bättre ut, men nu ser den ut som fan igen!
Blåsorna liksom läker ihop och kommer tillbaka hela tiden.

Ska jag ta ut piercingen och låta den läka ihop helt eller ska jag vänta och se om antibiotikan hjälper piercingen också?


   
Citera

Det smartaste du kan göra är att ta och snacka med piercaren innan du bestämmer dig för att ta ut den (om det inte är så att du vill ta ut den förstås). [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Futuresailor:

snacka med piercaren

Har pratat med honom, och han sa att jag skulle använda koksaltlösning, men det har inte hjälpt.


   
SvaraCitera

Sånna där blåsor får man lätt när man gör en surface piercing. Ögonbrynet är assvårt att läka, va tvungen att ta ut min för den gick åt helvette och nu har ja ett stort ärr där, bryr mig inte så mycket om det, men om du inte vill ha det så kanske de inte är värt att försöka få den att läka.


   
SvaraCitera

Ge det lite tid, koksaltlösning är verkligen sjukt bra på piercings. Med tanke på att den är så pass nytagen är det bästa i såna fall att ge det tid. Hatar själv när piercings inte är läkta, och flera gånger har kg velat plocka ut t.ex min industrial för den var så segläkt. Nu efter är jag bara glad att jag stod ut, två månader är inte mycket, vänta ett tag och tvätta noga så ska du se att den läker fint sen:)


   
SvaraCitera