Aviseringar
Rensa alla

Problem med syrran


Ämnesstartare

Det är så att jag och min låtsas syster har varit utsatt för en internet stalker i 1 års tid nu.
han försöker få min syster och hennes pojkvän att göra slut,plus han försöker sabba mellan mig och min syster.
vilket han lyckas med.

i mars så tog han sig in på mitt bdb konto och skrev att jag var kär i syrran. då trodde hon förstås att det var jag som var stalkern.

för en månad sedan så hittade vi en påse med hasch i våran lägenhet med hennes killes namn på.
det var inte hans påse det var förmodligen min polares som var där ett par dagar innan. men syrran tror att jag är stalkern igen.
men förmodligen är det min vän som är denna stalker.

jag har inte fått tag i min syster på en månad hon vägrar prata med henne.

saken är den att jag polisanmälde stalkern i sommras för att ha hackat min facebook.

hur ska man få henne att tro på mig, har skickat brev och några sms, vad ska jag göra?


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Damn, that's some crazy shit dude.

Vettefan vad du ska göra om du inte kan luska reda på vem som är stalkern.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hahaha, det här var helt sjukt! Vad har du för belägg för att det skulle kunna vara din kompis?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Varför skulle du stalka din egen syster? [tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

Hahaha, det här var helt sjukt! Vad har du för belägg för att det skulle kunna vara din kompis?

hasch påsen. det stod syrrans killes namn och hans smeknamn. och vem är så dum att man skriver namn på en påse med hasch


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KingGurka:

Damn, that's some crazy shit dude.

Vettefan vad du ska göra om du inte kan luska reda på vem som är stalkern.

även om jag får reda på vem det är så kommer inte syrran tro mig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sameoldfriend:

även om jag får reda på vem det är så kommer inte syrran tro mig

Nä, men vet du vem det är kan det ju vara lättare att blanda in snuten, och blir han dömd i domstol för det (vilket inte är omöjligt om det går att bevisa då det är rätt grova brott, inkl narkotikabrott och förtal) lär hon ju tro dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Schön trolololol


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sameoldfriend:

min vän som är denna stalker

Sjukt i såna fall. Vad är det för en vän..? Försök hitta bevis på att det är han, så kan du sätta dit honom


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hjärtlös:

Sjukt i såna fall. Vad är det för en vän..? Försök hitta bevis på att det är han, så kan du sätta dit honom

mm men känns inte så jättekul att samla bevis mot min polare direkt. vet inte riktigt vad jag ska ta mig till. saknar verkligen min syster just nu


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sameoldfriend:

mm men känns inte så jättekul att samla bevis mot min polare direkt. vet inte riktigt vad jag ska ta mig till. saknar verkligen min syster just nu

Nej det förstår jag att det inte känns särskilt kul. Men i det här fallet så måste du nog göra det om du vill ha kvar din syster.

Du får tänka såhär: Vem är viktigast? 1. En kompis som stalkar både dig och din syster och försöker få er att glida ifrån varandra + försöker få henne att göra slut med sin pojkvän. Och som dessutom gör det på ett vidrigt sätt.

Eller 2. En människa som nästan är av ditt egna kött och blod, och som inte gör såna konstiga saker.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hjärtlös:

Du får tänka såhär: Vem är viktigast? 1. En kompis som stalkar både dig och din syster och försöker få er att glida ifrån varandra + försöker få henne att göra slut med sin pojkvän. Och som dessutom gör det på ett vidrigt sätt.

mm men har du några ideer om hur jag ska få reda på om det verkligen är han?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sameoldfriend:

mm men har du några ideer om hur jag ska få reda på om det verkligen är han?

Hmm.. du skulle ju kunna göra som poliserna i USA. Trigga fram något som ger bevis.

Jag vet ju inte vad han är för någon typ av människa, men jag antar att det borde fungera att få fast de flesta typer genom att gillra en fälla. (Då menar jag INTE någon sorts musfälla eller liknande) Vad är typiskt för honom, vad får honom att bli generad, känna sig obekväm, vad skulle få honom att bekänna vad han har gjort? Tänk lite så kommer du säkert på något.

Dold text: Har nästan haft ett liknande problem, men verkligen inte lika allvarligt. Dock var det en jobbig situation för de som var inblandade.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hjärtlös:

Hmm.. du skulle ju kunna göra som poliserna i USA. Trigga fram något som ger bevis.

mm ska försöka. men om jag inte får reda på någonting då. då måste jag kunna övertyga syrran om att det inte är jag på något annat sätt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sameoldfriend:

mm ska försöka. men om jag inte får reda på någonting då. då måste jag kunna övertyga syrran om att det inte är jag på något annat sätt

Hur bra kontakt hade ni innan allt började? Kunde du prata med henne om vad som helst, eller var det mest ytligt?


   
SvaraCitera