Aviseringar
Rensa alla

Problem med tjej jag är kär i


MastNj
Ämnesstartare

Hej,

Jag skulle jättegärna vilja ha lite hjälp här! Som de flesta som kommer läsa detta säkert redan vet, så är jag förälskad i en tjej. (För skitmycket information om allt så kolla mina gamla trådar)

Det är så att det var en annan kille, vi kan kalla honom Mr. S, som höll på med henne och flörtade och så. Sedan blev dom typ ovänner eller något och hon sa att Mr. S var "ute ur bilden". Jag tror det var pågrund av att han hade en flickvän och flörtade med tjejen jag är kär i.

Det gick lite tid... Jag visade dikt nummer 2 jag skrivit till henne, efteråt pratade vi lite om det och hon sa att hon inte känner mer för mig än vänskap än.
Sen nu på senare tid så har Mr. S gjort slut med sin flickvän och nu är hon på hon jag är kär i igen. Han började göra massa inlägg på hennes Facebook-wall.
Jag frågade henne om hon ville följa med mig och min vän, som vi kallar Herr. P, och åka moped och kanske grilla och ta kort. Hon sa att hon ville det och så blev det. Det var en trevlig dag förutom att jag åkte 3 mil dit och sedan tillbaka hem i nästan minusgrader på moped, fick lite köldskador och skadade som fan. Jag var även denna dag hemma hos henne och hälsade på, Herr. P var också med dit. Jag blev lite besviken att ja ginte ens fick en kram den dagen då jag liksom åkt så lång på en moped i den kylan.
Hursomhelst... veckan efter blev det bara värre. Mr. S höll på mer och med med tjejn jag gillar och postade massa grejer på hennes wall helt random typ. Hon började också chatta med mig, av vilken anledning vet jag inte.

På Onsdagen efter detta så satt jag och chattade med några internetbekanta. Jag satt och skrev en massa om Mr. S och så. En av de jag chattade med började chatta med hon jag är kär i och skrev att jag satt och klagade på Mr. S. Han som började chatta med henne skickade det dom chattat om till mig, och hon hade sagt att hon sett att jag blir avundsjuk när jag ser henne med Mr. S i skolan, men att hon inte vill dissa Mr. S när han är så snäll mot henne. Hon skrev också att jag desvärre inte var hennes typ. Jag smsade med henne och pratade om det och frågade henne om det var kört eftersom jag inte var hennes typ... hon sa att det inte var kört och hon tyckte att vi inte skulle tjafsa om det mer och att vi "ska va vänner och se vad som händer". Jag pratade lite med henne om att vi kanske borde umgås lite mer då och lära känna varandra och så, hon tyckte det låt bra. Det slutade med att jag frågade om hon ville ta en fika tillsammans med mig igen, hon sa ja och att vi kunde göra det under lovet, närmare bestämt på onsdagen när hon ändå skulle in till stan för att hon skulle till frisören.
På en söndag efter detta vaknade jag av att jag fick ett sms från den här tjejen. Hon skrev att hon tror att hon nog inte skulle kunna känna mer för mig än vänskap, och att hon inte vill att jag ska bli ledsen för det och att hon känner att hon ger mig falska förhoppningar hela tiden och att det är dålligt gjort av henne. Vi pratade om det lite via sms och jag sa att jag vill kämpa för henne för att jag verkligen älskar henne. Jag nämnde det där med att umgås och lära känna varandra mer igen och hon sa att det är ok. Sedan blev hon sur och tyckte att jag nämnde det för mycket. Hon blev så sur att hon inte ens svarade på sms. Jag skickade ett långt förlåt sms men fick inget svar. Hon ställde även in fikat vi skulle ha kommande Onsdag.
Nu blev saker bara värre och värre med Mr. S. Han fick bekräftat att jag är kär i tjejen och jag frågade honom om han också var det, eftersom han postade på hennes wall och så hela tiden. Han sa att jag fått allt om bakfoten. Han frågade mig vad jag skulle göra under lovet, jag sa att jag inte hade något speciellt planerat. Han sa att han kanske skulle bjuda ut någon. Jag sa till honom att tjejen jag är kär i är sur på mig och hon gav mig typ lite tips och så... sedan när jag berättade att hon ställde in fikat vi skulle haft på Onsdagen frågade han sedan konstigt: "På Onsdag? :/". Jag antog att hon på något vis kommit över och snott min 'dejt' med världens mest underbara tjej.
Jag chattade lite med tjejen jag är kär i och hon sa att jag skulle sluta nämna det där med att lära känna varandra och att hon inte vill ta en fika på ett tag nu. Hon är lite mindre sur.
Mr. S postar mer och mer skit på hennes wall.
Nu är det Torsdag. Mr. S laddar upp en bild på tjejen, när hon sitter hos frisören. Gissa vad jag får upp i tankarna? Jo, att han snott min 'dejt' liksom...
Lördag, jag chattar med tjejen på facebook och sedan skriver hon att jag inte ska bli arg om hon börjar få känslor för någon. Hon sa att hon börjadefå det för Mr. S. Jag pratade lite med henne om det och frågade om jag ens hade en chans längre och så. Jag skrev också att det låt på Mr. S som att hon inte gillade henne på det sättet (eftersom han skrev att jag fått allt om bakfoten när jag frågade honom om hon var förälskad i henne). Nu blev hon sur på mig igen och skrev att jag bara vill förstöra för henne. Hon sa också att om jag nämner Mr. S igen så vill hon inte ens ha kvar våran vänskap. Vi kom överns om att jag och hon skulle träffas och prata om det någon dag.
Nu har Mr. S börjar göra kommentarer som "sööt <3" och "baby ;)" och så... Han skrev igår som statusuppdatering: "Imorgon 😀 <3". Jag är rädd för att odm ska typ träffas eller något.

Mr. S är en skitstövel. Han snusar, han beter sig som ett svin osv
Jag tror bara att han skulle krossa hennes hjärta om de blev tillsammans.

Om de blir tillsammans skulle jag gråta floder...
Jag skulle inte ens klara av att se henne utan att gråta...

Har någon av er varit i någon liknande situation?
Vad ska jag göra? Jag vill verkligen bli tillsammans med henne, jag älskar henne verkligen, på riktigt, av hela mitt hjärta!
Jag känner mig tom och vet inte vad jag ska göra alls...

Jag skrev det viktigaste i fet stil så ni bara kan skumma igenom det om ni inte orkar läsa allt


   
Citera

MastNj:

Jag vill verkligen bli tillsammans med henne, jag älskar henne verkligen, på riktigt, av hela mitt hjärta!

Eftersom det inte är besvarat så finns det inte något du kan göra, mer än att gilla läget [crazy]


   
SvaraCitera

en hel jävla novell
det där orkar jag inte läsa


   
SvaraCitera

enhimmelskdrog:

det där orkar jag inte läsa

[blush]


   
SvaraCitera

tl;dr säjer man, orkade knappt läsa ditt heller ehs[blush]


   
SvaraCitera

[sad]


   
SvaraCitera

Vet du vad jag tycker? Alltså det känns ju som att hon dissar dig för honom, och jag tycker att du ska låta henne vara, du kan inte låta henne ''komma'' till dig när hon känner för det. :/ Du gav henne en chans ellerhur? Flera chanser till och med! Så hon får skylla sig själv. Gå vidare, finns inget mer du kan göra. Hör inte av dig, låt henne höra av sig! Du kan börja med att ta bort allt som har med henne att göra (nummer,fb,msn osv)Och frågar hon någon gång varför, då kan du bara säga att du försöker gå vidare. Jag vet att det känns förjävligt,jag har med blivit sårad och det går över, låt det bara ta sin tid.

Och andra sidan, vill du kämpa för henne så kan du ju absolut vänta. Du kan till och med testa om HON blir svartsjuk? Försök träffa någon annan, och se hur hon reagerar typ ?

Kärlek är knas!


   
SvaraCitera
MastNj
Ämnesstartare

JaamenLol:

Och andra sidan, vill du kämpa för henne så kan du ju absolut vänta. Du kan till och med testa om HON blir svartsjuk? Försök träffa någon annan, och se hur hon reagerar typ ?

Jag vill inte träffa någon annan. Jag kommer bara tänka på det hela tiden...

"Det är svårt att vänta på något du tror aldrig kommer hända, men det ännu svårare att ge upp när det är allt du vill ha." Så känns det för mig lite nu...


   
SvaraCitera
höna

MastNj:

Han snusa

omg shit vilken gangster[blush] snusa liksom, faliga grejer!!!


   
SvaraCitera

MastNj:

Jag vill inte träffa någon annan. Jag kommer bara tänka på det hela tiden...

Men testa? Det behöver ju inte va värsta grejjen, men liksom för att se hur hon reagerar.
MEN varför ska va olycklig medans hon är lycklig med honom? Du förtjäna också att vara lycklig, alla förtjänar det, och det verkar som att hon skiter i dig just nu ju. [surprised] Men aja, du gör som du vill. Va ba ett förslag.


   
SvaraCitera
time
 time

MastNj:

Vad ska jag göra? Jag vill verkligen bli tillsammans med henne, jag älskar henne verkligen, på riktigt, av hela mitt hjärta!

Om en tjej upprepade gånger säger att hon inte vill vara tillsammans med dig och inte har romantiska känslor för dig ska du respektera det. Om du då fortsätter jaga henne kommer du bara öka risken för att hon ska ta avstånd från dig och dras till andra killar, för det finns få saker som är lika obehagligt som människor som inte förstår när de ska backa.

Jag tror tyvärr inte det finns något du kan göra. Man kan inte tvinga fram känslor hos någon även när man tycker om dem så mycket att det känns som att de måste känna likadant för att gudbevars-det-är-så-starkt. Det bästa vore om du kunde försöka gå vidare även om du inte vill falla för någon annan.


   
SvaraCitera
MastNj
Ämnesstartare

JaamenLol:

Men testa?

Jag suger på sånt ändå, vi ser ju hur det gick här 🙁

JaamenLol:

MEN varför ska va olycklig medans hon är lycklig med honom?

Jag vet att han kommer krossa hennes hjärta...

Varför ska kärlek vara så svårt? [mad]


   
SvaraCitera
MastNj
Ämnesstartare

timeisrunningout:

Det bästa vore om du kunde försöka gå vidare även om du inte vill falla för någon annan.

Den värsta känslan i världen är att ge all sin kärlek till någon och veta att man aldrig får den tillbaka... [n]

Jag läste lite på en sida där dom bland annat gav följande punkter, kan inte det vara något att ha i åtanke?

- Remember, patience is the most important thing you need to have to make this work.

- Don't overthink anything she does or says

- "She may actually NOT want you as a lover." If you find that whatever you do doesn't matter, and that she doesn't respond to anything, consider that she may not want anymore than just friends, and quickly back off so that you don't creep her out. That way, you'll stay friends, and you can try to win her heart later.

- You might have to deal with seeing her in someone else's arms, think about how that would make you feel?


   
SvaraCitera
time
 time

MastNj:

kan inte det vara något att ha i åtanke?

Ja, det var ju i runda slängor ungefär vad jag försökte säga till dig nyss.

Alltså, om man läser dina tidigare trådar (som du själv rekommenderade att man kunde göra för bakgrundsinformation) så skulle jag rent spontant säga att du har skrämt bort henne.

Visst, det finns tjejer därute som tittat massor på romantiska Hollywoodfilmer och tycker om när någon uppvaktar dem, men i normala lilla lagomlandet kan för mycket uppmärksamhet faktiskt anses vara läskigt.

Hade jag varit tjejen i den här situationen hade jag personligen antagligen blockat dig och/eller ansökt om besöksförbud för att jag tyckt att det var så läskigt men, ja, sen är jag ju i och för sig rätt känslig för killar som inte under några omständigheter kan play it cool...


   
SvaraCitera

jag aäger som jag sagt tidigare
ge henne space
andrum
låt henne komma till dig
om hon vill


   
SvaraCitera